×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه‌گذاری در بازار هیجانی ارز اشتباهی بزرگ است

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید علی حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران به خبرنگار ایبنا گفت:به طور قطع ورود و سرمایه گذاری در بازار ارز، اشتباه است و مطمئنم همانطور که اواخر هفته گذشته شاهد فروکش شدن قیمت دلار بودیم، باز هم در روزهای پیش رو با کاهش قیمت همراه خواهیم شد. منابع ارزی آزاد شده دست دولت و بانک مرکزی را بازتر می کند تا بتوانند به خوبی بازار ارز را مدیریت و کنترل کنند.معتقدم بانک مرکزی می‌تواند در این مقطع حساس، نیازهای فعالان اقتصادی و تقاضای خرد ارزی را شناسایی کرده و ارز مورد نیاز را در اختیار این متقاضیان واقعی بگذارد.

وی با ارائه یک پیشنهاد به بانک مرکزی برای مدیریت و کنترل بازار ارز افزود: معتقدم بانک مرکزی می تواند در این مقطع حساس و نوسانی بازار ارز، نیازهای فعالان اقتصادی و تقاضای خرد ارزی را شناسایی کرده و بر اساس نیازهای مشخص شده، ارز مورد نیاز را در اختیار این متقاضیان واقعی بگذارد. فعالان اقتصادی حتی حاضرند با قیمت دلار آزاد هم نیاز خود را برطرف کنند، ولی باید صرافی یا بانک مشخصی از سوی بانک مرکزی برای این معاملات معرفی شود.
حسینی به تبلیغات وسوسه انگیز و رسانه ای دلالان هم اشاره کرد و گفت: قطعا اگر بانک مرکزی در راستای مدیریت ارزی خود به معرفی بانک‌های منتخب یا صرافی‌های مورد تایید بپردازد تا نیازهای خرد بازار در این مراکز برطرف شود، فرصتی هم برای دلالان باقی نمی‌ماند تا از طریق کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های خارجی، بازار را برهم بزنند.
به گفته این فعال اقتصادی، همین نیازهای خرد با توجه به حجم اسکناس بسیار محدود و ناچیز هم در صورت برطرف نشدن تقاضا می توانند باعث موج روانی منفی در بازار شوند و اتفاقاتی را رقم بزنند که هفته گذشته شاهد آن بودیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.