×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تدوین برنامه جدید تنظیم‌گری برای بانک مرکزی

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، حسین قرایی، مدیرعامل کاشف در نشست خبری امروز اظهار کرد: امسال با تلاش مدیران برنامه جدیدی را برای بانک مرکزی تدوین کردیم که شامل برنامه تنظیم‌گری امنیت، رسیدگی به رخداد‌ها و تعاملات هدفمند به اشتراک گذاری دانش در زیست بوم و تولید و تبادل اطلاعات بانکی است.

وی افزود: اهداف کلان کاشف شامل ارتقای حکمرانی امنیت اطلاعات، مدیریت مخاطرات و ارتقای توانمندی شناسایی تهدید‌ها می‌شود.

مدیر عامل کاشف تصریح کرد: حوزه‌های امنیتی کاشف شامل تنظیم مقررات، ارزیابی و اعتبار سنجی و رسیدگی به تهدید‌ها می‌شود، در سال گذشته ۴۰ پروژه برای بانک مرکزی انجام داده و آکادمی امنیت را برای بانک مرکزی راه اندازی کردیم که آموزش‌هایی در این حوزه نیز خواهیم داشت.

قرایی ادامه داد: در سال گذشته کار‌های مهمی مانند اخذ مجوز اپراتور امنیت برای شرکت کاشف، اخذ مجوز دانش بنیان شدن شرکت کاشف، اخذ مجوز آزمایشگاه ارزیابی امنیت و اخذ مجوز انفورماتیک انجام شده است.

وی در رابطه با برنامه ارتقای بانک مرکزی و شبکه بانکی نیز تاکید کرد: برخی پروژه‌های برنامه ریزی شده و در حال اجرا در بانک مرکزی، شامل تدوین طرح جامع امنیت بانک مرکزی، راه‌اندازی راهکارهای تحلیل محتوا، تدوین و پیاده سازی فرآیند امن‌سازی، پیاده‌سازی سامانه تورم ارزی و روش شناسایی و مقابله با حملات می‌شود.

 

تدوین برنامه جدید تنظیم‌گری برای بانک مرکزی

 

 

شناسایی ۲۰ هزار و ۱۲۳ کارت قمار

مدیرعامل کاشف همچنین از شناسایی بیش از ۲۰ هزار کارت بانکی فعال در حوزه قمار خبر داد.
قرایی در رابطه با مرکز وسعت در این شرکت گفت: از مهر سال گذشته تا مهر امسال ۲۰ هزار و ۱۲۳ کارت بانکی فعال در حوزه قمار شناسایی شده است.

وی در رابطه با پویش آسیب پذیری های بانکی (پاسبانک) تصریح کرد: در این سامانه دارایی های اعضای نظام بانکی و شبکه پرداخت قابل دیدن است که مجموعا ۲۲۱ آسیب پذیری شناسایی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.