×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تخصیص منابع ارزی و ریالی اولویت‌بندی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیریجیان؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با برنامه «رهیافت» اظهار داشت: موضوع ناترازی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور مشکل ساختاری و مزمن است که بخشی از آن ناشی از تصمیم‌های نادرست و سیاست‌های حمایتی اشتباه است.

وی افزود: نظام تامین مالی کشور بانک محور است و ۹۰ درصد بار تامین مالی کشور را نظام بانکی به دوش می‌کشد. اگر می‌خواهیم تامین مالی بلند مدت منجر به توسعه زیرساخت‌ها شود باید تامین مالی از مسیر بازار سرمایه باشد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: طی چند سال اخیر بعد از سال ۱۳۹۷ با بی ثباتی در متغیر‌های کلان اقتصادی مواجه هستیم، این متغیر‌ها باید به یک ثباتی برسد تا زیرساخت برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فراهم شود. نقدینگی؛ متغیری است که در بلند مدت و میان مدت بر تورم اثرگذار است.

شیریجیان گفت: اگر نقدینگی موجود در اقتصاد و تبادلات نقدینگی را به سمت بخش‌های مولد اقتصادی حرکت دهیم منجر به رشد اقتصادی خواهد شد و حتما رشد نقدینگی سازنده خواهد بود. اگر بتوانیم تورم را مدیریت کنیم، وضعیت اقتصادی برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی خواهد شد و بنگاه‌های اقتصادی راحت‌تر فعالیت خواهند کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.