×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیمه ایران آسایش و امنیت را به تمامی ساکنین آپارتمان ها هدیه می کند

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  سید مجید غضنفری در گفت و گوی اختصاصی با بیمه نویس درباره شروع جشنواره فروش بیمه مسئولیت هیات مدیره ساختمان بیمه ایران با تعدیل کاهش نرخ پایه به میزان ۴۰ درصد گفت: بیمه ایران اولین شرکت بیمه ای بود که اقدام به طراحی بیمه نامه مسئولیت مدیران و هیات مدیره ساختمان ها کرده و در حال حاضر با توجه به اینکه در بسیاری از شهرها و بخصوص تهران درصد بالایی از افراد در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی ساکن هستند، داشتن چنین بیمه نامه ای می تواند باعث ایجاد حس امنیت و آرامش برای ساکنین این اماکن به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با وجودی که برخی از شرکت های بیمه هم این نوع بیمه نامه را عرضه کرده اند اما هنوز بازار فروش این بیمه نامه بسیار جای کار دارد  و پتانسیل خوبی برای شبکه فروش و نمایندگان محسوب می شود.

بیمه نامه ای کامل برای تمامی افراد در یک ساختمان

غضنفری با بیان این نکته که در بیمه نامه ای که شرکت بیمه ایران طراحی کرده تمامی ساکنین و حتی افرادی که به هر دلیل در ساختمان مربوطه در رفت وآمد هستند، تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: این بیمه نامه بسیار کامل و جامع طراحی شده و در آن حتی نگهبان و سرایدار و خانواده آن ها اگر ساکن باشند، تمامی ساکنین اعم از مالک و مستاجر و حتی افرادی که بابت ارائه خدمات نظیر تعمیرکار یا نظافتچی هم تحت پوشش هستند و می توانند از خدمات این طرح بهره مند شوند.

وی در ادامه گفت: در بیمه مسئولیت هیات مدیره ساختمان خسارت های جانی و مالی وارده به شخصِ مدیر ساختمان، ساکنان و مهمانان آنها، سرایدار و خانواده وی، نگهبان، نیروهای تاسیساتی و خدماتی که امور جزئی را انجام می دهند و همه افرادی که در مشاعات و اطراف ساختمان تردد دارند وهمچنین مشاعات ساختمان، اموال ساکنین و اشخاص ثالث ناشی از وقوع حادثه در مشاعات ساختمان شامل آسانسور و پله برقی ، پارکینگ ساختمان های مسکونی ،مشاعات ساختمان (راه پله، پشت بام، حیاط، موتورخانه، مراکز عمومی و …)، استخر و سونا و …. و محوطه اطراف ساختمان قابل جبران است.

او همچنین اظهار داشت: در این طرح تمامی مدیران یا نمایندگان ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می‌توانند با شرایط ویژه مسئولیت قانونی خود در برابر خسارت مالی و جانی ناشی از حادثه به مشاعات، ساکنان و تمام افراد حاضر در مشاعات یا اطراف ساختمان را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

جبران خسارت های مالی و جانی با خیالی آسوده

معاون مدیرکل بیمه های مسئولیت بیمه ایران با اشاره به این موضوع که طبق قانون نماینده، مدیر یا هیات مدیره آپارتمان های مسکونی مکلفند که در صورت بروز حادثه یا خسارت در مشاعات به جبران خسارت بپردازند، افزود: در این بیمه نامه به مدیر ساختمان و هیات مدیره مجتمع های بزرگ کمک می شود که در صورت بروز حادثه بتوانند به راحتی از طریق بیمه ایران خسارت مالی یا جانی مربوطه را جبران کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این خسارت وارده به افراد، واحدهای داخل ساختمان، انباری ها و ساختمان های مجاور با منشا مشاعات ساختمان، ناشی از آتش سوزی مشاعات، سقوط اشیا در محوطه ساختمان و اطراف آن، ترکیدگی لوله آب، نشت و ریزش چاه ساختمان و …نیز تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارد. غضنفری اضافه کرد با تهیه این بیمه نامه نیازی به تهیه بیمه نامه آسانسور و پله برقی به صورت جداگانه نیست، بدین ترتیب فرقی ندارد که ساختمان چند آسانسور داشته باشد و همه آن ها تحت پوشش بیمه نامه قرار می گیرد.

مزایای طرح بیمه ایران برای آپارتمان نشین ها

وی از شاخصه های این بیمه نامه به کلوز تعدد دیات، کلوز افزایش دیه سنواتی و افزایش تخفیف عدم خسارت از ۲ سال به ۴ سال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جشنواره ای از اول مرداد برای فروش این طرح آغاز شده که بیمه نامه مزبور با ۴۰ درصد تخفیف به متقاضیان ارائه خواهد شد و فرصت خوبی برای آپارتمان نشین ها برای استفاده از این طرح فراهم شده است.

معاون مدیرکل بیمه های مسئولیت بیمه ایران درباره اینکه اگر مدیر یا نماینده ساختمان عوض شود، تکلیف بیمه نامه چه می شود، اظهار داشت: بیمه نامه به صورت قراردادی یک ساله برای هر ساختمان منعقد می شود و تا پایان مدت قرارداد بیمه موظف است به تعهدات خوددر قبال آن ساختمان عمل کند و اگر مدیر عوض شود، مدیر جدید می تواند طی الحاقیه ای قرارداد را به نام خود تغییر .

وی همچنین تاکید کرد: در مورد ساختمان های اداری تمامی کارکنان آن ساختمان تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرند اما در این نوع ساختمان ها و مجتمع های اداری و تجاری پارکینگ تحت پوشش این بیمه نامه نیست و باید بیمه نامه مجزایی تهیه شود.

غضنفری در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره فرصت بسیار خوبی است و افراد زیادی می توانند از مزایای آن بهره مند شده و مدیران ساختمان ها و مجتمع های بزرگ اعم از مسکونی، اداری و تجاری این امکان را دارند که با تهیه این بیمه نامه آرامش خاطر را هم برای خود و هم برای تمام ساکنین فراهم کنند. ضمن اینکه شبکه فروش و نمایندگان بیمه ایران با ارائه اطلاعات مورد نیاز به متقاضیان در سراسر کشور سعی بر شناساندن هر چه بیشتر این طرح به مردم داشته و امیدواریم که این طرح بتواند برای استفاده کنندگان مفید واقع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.