×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
کِشتی میهن به ساحل آرامش رسید

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، شرکت های بیمه گاهی به دلایل مختلف روزهای پر فراز و نشیبی را از سر می گذرانند و برخی از آن ها مدت های مدید در شرایط بحرانی به سر برده و برخی دیگر می توانند با تغییر استراتژی و مدیریت خود را از شرایط سخت عبور داده و خود را بازیابی کنند. نمونه کاملی از این شرایط را می توان در شرکت بیمه میهن دید.

این شرکت که در چند سال گذشته شرایط چندان مناسبی نداشته، در یک سال و نیم اخیر با مدیریت درست و برنامه ریزی های جدید علاوه بر جبران زیان ها، ورق را هوشمندانه به نفع خود برگردانده و اکنون در شرایط مناسبی به سر می برد.

نگاهی به صورت های مالی و ترازنامه این شرکت در چند سال اخیر نشان می دهد که در آستانه ورود به سال ۱۴۰۲ این شرکت با زبان انباشته بیش از ۴ برابر سرمایه ثبتی مواجه بوده و سطح توانگری شرکت تا سطح ۴ تنزل یافته بود و بلاتکلیفی هیأت مدیره قانونی برای سال های متمادی و کمبود شدید نقدینگی برای پرداخت خسارت و تعهدات جاری و معوق از دیگر مشکلاتی بود که بیمه میهن با آن ها دست در گریبان بود.

موضوع تا حدی بغرنج شده بود که حتی زمزمه هایی از انحلال شرکت نیز به گوش می رسید و نه تنها سهامداران بلکه مدیران و کارکنان شرکت نیز دیگر امیدی به ادامه حیات آن نداشتند. دقیقا در این شرایط نابسامان سید هادی شیخ الاسلامی سکان این کشتی به گل نشسته را بر دست گرفت و هر چند شاید دیگران چندان امیدی به موفقیت وی نداشتند اما برنامه ریزی های درست و تدابیری که توسط وی و تیم مدیریتی جدید اندیشیده شد، توانست سرنوشت دیگری برای شرکت در آستانه انحلال بیمه میهن رقم بزند.

راهکارهایی برای نجات یک شرکت با مدیریت حساب شده

تیم جدید توانست در سال گذشته با تحت پوشش قرار دادن زائرین حج و اربعین گام بزرگی در احیای اعتبار شرکت برداشته و با موفقیت در این دو پروژه بزرگ جانی تازه بر بدنه شرکت دمیده و با برنامه های بعدی رفته رفته شرکت از شرایطی که در آن گرفتار شده بود، نجات داده و روزهای خوش آغاز شد.

مدیران شرکت در گام های بعدی توانستند پروژه های قدیمی مسکوت مانده را نیز احیا کرده و با تقویت شبکه فروش، استقرار کمیته های فنی برای مدیریت ریسک و ارائه نرخ های صحیح و وصول مطالبات قدم های مثبت محکمی برای پیشبرد اهداف جدید شرکت بردارند.

این شرکت همچنین طرح های بهینه سازی سیستم را در ۴ راهبرد کلان و در قالب ۲۵ اقدام عملیاتی در دستور کار خود قرار داد و طبق بررسی های صورت گرفته از این ۲۵ اقدام عملیاتی ۱۳ اقدام در حوزه فنی و زیرساختی، ۳ اقدام در حوزه مدیریت ارزش مشتری، ۳ اقدام در حوزه منابع انسانی و ۲ اقدام در حوزه بازارداری بوده است.

شاید بتوان گفت که پیاده سازی سامانه زیرساخت بیمه های عمر ، مستمری در سیستم بیمه گری شرکت، استقرار دیتا سنتر جدید متناسب با استاندارهای روز ، خرید و راه اندازی سوئیچ های جدید و همچنین در حوزه اقدامات فنی می توان به پرداخت خسارت های سنوات گذشته، اصلاح و بازبینی آئین نامه های داخلی شرکت بر مبنای استاندارهای ایزو، پیاده سازی سامانه واگذاری اتکایی در سیستم بیمه گری و همچنین استقرار واحد مدیریت ریسک از مهمترین اقدامات حوزه زیرساخت بوده که شرکت بیمه میهن به خوبی آن ها را به انجام رسانده و همچنین در حوزه مدیریت ارزش مشتری نیز می توان به راه اندازی واحد ارتباط با مشتریان بزرگ و ایجاد بستر ارزیابی و پرداخت خسارت آنلاین در رشته اتومبیل و درمان اشاره کرد.

ناگفته نماند که این شرکت در بخش های مختلف دچار ضعف های بزرگ بود؛ ضعف شدید زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری شرکت، پیگیری نشدن سنواتی برخی مطالبات، غیر فعال شدن سامانه ملی ستاد ایران و… از جمله معضلاتی بود که شیخ الاسلامی و تیم تحت مدیریت وی باید ابتدا آن ها را مرتفع می کرند و پس از آن به فکر احیای تمام چیزهایی می بودند که در طول چند سال از دست رفته بود.

بازسازی برند میهن کار بسیار سختی به نظر می رسید که مدیریت جدید با همکاری تمام نیروهای تحت امرش توانستند آن را به انجام برسانند و بسیاری از مشکلات با تقویت نیروی انسانی و حل مسائل مربوط به آنان نیز مرتفع شد.

همچنین در طول یک سال و نیم اخیر، دو سامانه زیر ساخت بیمه های عمر مستمری و سامانه واگذاری اتکایی راه اندازی شده  و پس از ۱۰ سال نسخه های جدید نرم افزارهای مالی و حسابداری فعال شده  و استقرار دیتا سنتر جدید بر اساس استانداردهای روز دنیا، راه اندازی سوییچ های جدید و راه اندازی NAS Storage برای پشتیبان گیری از داده های شرکت و… از دستاوردهای تیم مدیریتی جدید است که در کارنامه شیخ الاسلامی ثبت شده است.

با توجه به آن چه از ابتدای تصدی گری تیم مدیریتی جدید در این شرکت در حال سقوط تا به امروز اتفاق افتاده نشان می دهد که روزهای روشن و درخشانی در انتظار شرکت بیمه میهن بوده و تلاش های افراد فعال در این شرکت توانسته در کنار حل مشکلات موجود، اعتبار از دست رفته شرکت را احیا کرده و برند بیمه میهن را در بازار بیمه بازسازی کند.

بدین ترتیب انتظار می رود، شیخ الاسلامی با همین دست فرمان شرکت بیمه میهن را به سطح توانگری بالایی رسانده و علاوه بر ایجاد اطمینان خاطر در بیمه گذاران و مشتریان بزرگ، پرتفوی های قابل قبول و قوی به بازار عرضه کند و بار دیگر نام این شرکت در کنار شرکت های تراز اول صنعت بیمه بدرخشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.