×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
بیمه البرز  70.000 میلیارد ریالی شد

به گزارش پایگاه خبری امتداد، شرکت بیمه البرز که با نماد البرز در بازار سرمایه کشور فعال است و همواره در افزایش سرمایه، جزو شرکت های برتر و پیشرو صنعت بیمه کشور بوده این بار نیز از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه اش را افزایش داد تا یکی از بالاترین سرمایه ها را در این صنعت از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین مزایای افزایش سرمایه برای شرکت‌های بیمه‌‌، کاهش ریسک شرکت و بهبود توانگری مالی شرکت ها است و شاخص توانگری مالی از معیارهای اصلی پذیرش ریسک و ایفای تعهدات موسسات بیمه به‌‌شمار می‌رود و سرمایه پرداخت شده نقش اساسی در ارتقای این شاخص ایفا می‌کند.

بر این اساس، بیمه البرز که سرمایه ثبتی اش 46.000 میلیارد ریال منقسم بر 46 میلیارد سهم یکهزار ریالی است، با تصویب هیات مدیره، سرمایه اش را 24.000 میلیارد ریال افزایش داده است تا بدین ترتیب سرمایه اش را به 70.000 میلیارد ریال برساند.

این گزارش حاکی است، 21.500 میلیارد ریال از این افزایش سرمایه که درآینده ای نزدیک در اداره ثبت شرکت ها هم به ثبت خواهد رسید، از محل سود انباشته و 2.500 میلیارد ریال آن از محل اندوخته تامین شده است.

این افزایش سرمایه پس از دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیربط به ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار به مرحله عملیاتی رسیده و این سازمان در روز 20 مردادماه 1403، افزایش سرمایه بیمه البرز را بلامانع اعلام کرده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.