×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
رشد چشمگیر درآمد بیمه البرز در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری امتداد  ، شرکت بیمه البرز در عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، از محل فروش حق بیمه موفق به کسب درآمدی معادل ۳۸.۳ هزار میلیارد ریال شده است. این درآمد نسبت به دوره مشابه سال گذشته، شاهد افزایش چشمگیر ۱۳۱ درصدی بوده  که بیمه البرز با ثبت تراز مثبت ۲۲۹ درصدی، موفقیت‌های مالی قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

کارنامه شرکت بیمه البرز در مرداد ۱۴۰۳

 

  • ارقام به میلیون ریال است

 

رشته حق بیمه صادره درصد سهم خسارت پرداختی درصد سهم
درمان ۲۴,۷۷۹,۱۴۱ ۶۵٪ ۶,۶۴۵,۷۵۷ ۵۷٪
ثالث اجباری ۳,۰۹۴,۳۲۶ ۸٪ ۱,۸۱۳,۳۸۸ ۱۶٪
مازاد و دیه ۲۸۹,۸۴۳ ۱٪ ۱۳۸,۳۵۱ ۱٪
حوادث سرنشین ۴۸۸,۲۶۱ ۱٪ ۲۲۰,۷۱۳ ۲٪
بدنه خودرو ۹۳۴,۲۳۲ ۲٪ ۱,۰۵۷,۳۱۰ ۹٪
آتش‌سوزی ۱,۷۶۲,۵۷۵ ۵٪ ۹۷,۰۶۸ ۱٪
باربری ۴۴۹,۹۳۰ ۱٪ ۱۹۷,۷۳۰ ۲٪
مسئولیت ۱,۲۳۲,۵۹۵ ۳٪ ۳۸۷,۷۲۱ ۳٪
مهندسی ۲۳۶,۵۴۶ ۱٪ ۱۴۰,۰۱۵ ۱٪
کشتی ۳۸۱,۷۹۲ ۱٪ ۳۱۵,۵۱۲ ۳٪
هواپیما ۱,۳۷۴,۸۶۶ ۴٪ ۶۱,۳۰۳ ۱٪
نفت و انرژی ۴۱,۹۷۸ ۰٪ ۶,۰۹۰ ۰٪
حوادث ۶۴,۷۵۴ ۰٪ ۱۷,۳۲۶ ۰٪
زندگی اندوخته‌دار ۲,۸۰۱,۸۰۲ ۷٪ ۳۲۲,۶۲۴ ۳٪
زندگی غیر اندوخته‌دار ۲۵۱,۶۷۴ ۱٪ ۲۰۵,۹۳۳ ۲٪
پول ۲۳,۷۵۳ ۰٪
سایر ۹۵,۷۷۹ ۰٪
جمع ۳۸,۳۰۳,۸۴۷ ۱۰۰٪ ۱۱,۶۲۶,۸۴۱ ۱۰۰٪

 

رشد ۶۴ درصدی در عملکرد ۵ ماهه بیمه البرز

 

بیمه البرز با سرمایه ثبت‌شده ۴۶ هزار میلیارد ریال، طی پنج ماه منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ از محل فروش حق بیمه مبلغ ۱۱۴.۷ هزار میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد قابل توجه ۶۴ درصدی همراه بوده است. شرکت همچنین در این دوره تجمیعی، تراز مثبت ۱۵۹ درصدی را ثبت کرده که نشان‌دهنده استمرار و ثبات در عملکرد مالی این شرکت است.

 

تحلیل کارنامه شرکت بیمه البرز در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳

 

شرکت بیمه البرز در گزارش جدید خود، ترکیب پرتفو و توزیع خسارت‌های خود را در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۳ منتشر کرده است. این گزارش به بررسی سهم‌های مختلف بیمه‌ها از فروش و خسارت‌ها می‌پردازد و نمای کلی از عملکرد این شرکت در این دوره زمانی ارائه می‌دهد.

 

کارنامه شرکت بیمه البرز در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳

 

  • ارقام به میلیون ریال است

 

رشته حق بیمه صادره درصد سهم خسارت پرداختی درصد سهم
درمان ۵۰,۷۸۶,۱۸۱ ۴۴٪ ۲۶,۶۱۶,۳۵۳ ۶۰٪
ثالث اجباری ۱۴,۱۱۱,۶۰۲ ۱۲٪ ۵,۹۰۲,۱۳۸ ۱۳٪
مازاد و دیه ۱,۲۷۰,۷۸۳ ۱٪ ۴۰۲,۷۰۵ ۱٪
حوادث سرنشین ۲,۲۵۶,۵۶۲ ۲٪ ۷۸۶,۷۷۶ ۲٪
بدنه خودرو ۴,۲۵۹,۸۸۰ ۴٪ ۴,۴۳۹,۵۰۵ ۱۰٪
آتش‌سوزی ۱۰,۵۶۵,۲۵۷ ۹٪ ۶۹۹,۳۶۹ ۲٪
باربری ۱,۶۸۸,۹۹۵ ۱٪ ۷۰۷,۹۲۸ ۲٪
مسئولیت ۵,۳۳۲,۴۵۰ ۵٪ ۱,۲۰۱,۲۸۱ ۳٪
مهندسی ۲,۶۷۰,۴۲۰ ۲٪ ۳۲۳,۸۵۰ ۱٪
کشتی ۱,۳۴۸,۲۷۱ ۱٪ ۷۷۳,۲۳۵ ۲٪
هواپیما ۳,۱۸۱,۵۴۵ ۳٪ ۸۹,۷۹۰ ۰٪
نفت و انرژی ۳,۱۶۲,۹۲۴ ۳٪ ۷۵,۰۴۶ ۰٪
حوادث ۳۶۶,۴۱۷ ۰٪ ۷۱,۶۶۹ ۰٪
زندگی اندوخته‌دار ۱۱,۹۶۲,۹۰۴ ۱۰٪ ۱,۳۳۴,۴۴۵ ۳٪
زندگی غیر اندوخته‌دار ۱,۵۸۱,۰۳۷ ۱٪ ۸۴۹,۲۲۵ ۲٪
پول ۲۱,۳۲۴ ۰٪
سایر ۹۶,۹۸۴ ۰٪ ۳۱ ۰٪
جمع ۱۱۴,۶۶۳,۵۳۶ ۱۰۰٪ ۴۴,۲۷۳,۳۴۶ ۱۰۰٪

 

ترکیب پرتفو بیمه البرز در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳

 

در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۳، سهم رشته‌های اصلی در پرتفو بیمه البرز به شرح زیر بوده است:

 

  • بیمه درمان با ۴۴ درصد از کل فروش، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. این رشته همچنین با ۶۰ درصد از کل خسارت‌ها، بیشترین درصد را در پرداخت خسارت‌ها داشته است.
  • بیمه ثالث با ۱۵ درصد از فروش و ۱۶ درصد از خسارت‌ها، در رتبه دوم قرار دارد. این نسبت نشان‌دهنده اهمیت قابل توجه بیمه ثالث در ساختار مالی شرکت است.
  • بیمه بدنه خودرو با ۴ درصد از فروش و ۱۰ درصد از خسارت‌ها، سهم کوچکتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد.
  • بیمه زندگی با ۱۲ درصد از فروش و ۵ درصد از خسارت‌ها، نشان‌دهنده توجه به این نوع بیمه است، هرچند که سهم آن در خسارت‌ها نسبتاً کم است.
  • سایر رشته‌ها با ۲۵ درصد از فروش و ۹ درصد از خسارت‌ها، به تنوع خدمات بیمه‌ای شرکت اشاره دارد.

 

 

 

افزایش سرمایه ۵۲ درصدی بیمه البرز

 

 

 

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بیمه البرز، از مبلغ افزایش سرمایه انجام شده، ۲۱۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و ۲۵۰ میلیارد تومان باقی‌مانده از محل اندوخته سرمایه‌ای تامین شده است. این اقدام به معنای ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون برای شرکت بیمه البرز است.

 

این رشد چشمگیر در افزایش سرمایه، در کنار دستاوردهای دیگر شرکت بیمه البرز، از جمله کسب سود خالص ۳۰۰۰ میلیارد تومان و سهم ۲۱ درصدی از سود صنعت بیمه، به خوبی نمایانگر موفقیت‌های مالی این شرکت است. علاوه بر این، بیمه البرز در عرصه دیپلماسی اقتصادی با تاسیس دو شرکت بیمه‌ای مشترک ایرانی-سوری، گام‌های مهمی برداشته است.

 

افزایش سرمایه اخیر بیمه البرز، علاوه بر تقویت توان مالی این شرکت، به آن کمک خواهد کرد تا به فرصت‌های جدید در صنعت بیمه پاسخ دهد و در مسیر رشد و توسعه پایدار خود گام بردارد.

 

تاریخچه شرکت بیمه البرز

 

شرکت بیمه البرز با شناسه ملی ۱۰۱۰۰۳۱۴۷۷۶ به عنوان یک شرکت سهامی خاص در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۳۸ تحت شماره ۶۷۹۶ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. پس از گذراندن مراحل قانونی، در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۸۷ پروانه فعالیت خود را در تمامی رشته‌های بیمه از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد.

 

در سال ۱۳۵۲، نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت و در پی اجرای لایحه قانونی ملی شدن مؤسسات بیمه و مؤسسات اعتباری، به عنوان یک شرکت ملی اعلام شد. سپس در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۶۷، به موجب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه، به شرکت دولتی تبدیل شد و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ طبق اساسنامه مصوب ۱۵ آذر ۱۳۶۸ هیئت محترم وزیران اداره شد.

 

با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران، از شهریورماه ۱۳۸۶، شرکت بیمه البرز مشمول واگذاری شد. بر این اساس، طی قراردادهای منعقده با سازمان خصوصی‌سازی در تیر و مردادماه ۱۳۸۷، معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت بابت رد دیون دولت به سازمان‌های تأمین اجتماعی، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شد. شرکت بیمه البرز در تاریخ ۵ مهر ۱۳۸۸ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۸۸، مجمع عمومی فوق‌العاده اساسنامه جدید شرکت را تصویب کرد. در نتیجه، ۶۰ درصد از سهام شرکت به سایر اشخاص و کارکنان (سهام ترجیحی) واگذار شد و سهم دولت (وزارت امور اقتصادی و دارایی) به ۲۰ درصد کاهش یافت. سهام باقی‌مانده دولت نیز در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۵، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل واگذار گردید.

 

دفتر مرکزی شرکت بیمه البرز در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان شهید دستگردی (ظفر)، نبش کوچه آبان، پلاک ۱۳۲۰ قرار دارد. این شرکت دارای ۵۷ شعبه و مجتمع خدمات بیمه‌ای و ۲۷۶۴ نمایندگی حقیقی و حقوقی در سطح کشور است.

 

شرکت بیمه البرز با بیش از ۶۵ سال سابقه فعالیت درخشان و خوش‌نامی در صنعت بیمه کشور، موفقیت‌های بسیاری در این حوزه کسب کرده است. این شرکت رتبه‌های برتر در مشاوره مشتری‌مداری، استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه، نوآوری و شفافیت را از آن خود کرده و به عنوان شفاف‌ترین شرکت بورسی از سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین به عنوان رتبه اول توانگری مالی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ۱۰ سال متوالی شناخته شده است.

 

بیمه البرز با بهره‌گیری از بیش از ۱۳۰۰ کارشناس مجرب و متخصص در حوزه بیمه و شبکه فروش گسترده در سراسر کشور، به ارائه خدمات بیمه‌ای با کیفیت و نوآورانه پرداخته و به نیازهای بیمه‌ای مشتریان به طور مؤثر پاسخ می‌دهد. این شرکت با تأکید بر خلاقیت، نوآوری و رعایت حقوق مشتریان، به ایجاد محیط کاری مناسب و ارتقاء کیفیت خدمات خود ادامه می‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.