×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
بانک مرکزی به خوبی قشر خاکستری بازار ارز را مدیریت کرد

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید علی حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران با مثبت ارزیابی کردن تصمیم بانک مرکزی در خصوص جایگزینی جامعه صرافان با کانون صرافان و برخورد مقتدرانه در این حوزه، به خبرنگار ایبِنا گفت: معتقدم این قشر از بازار را باید قشر خاکستری خواند که هر چقدر عملکردشان شفاف‌تر و قانونمندتر باشد به سود بازار ارز و اقتصاد کشور است. مطمئنا جامعه صرافان با توجه به تغییر اساسنامه قبلی و هماهنگی بیشتر با آئین نامه‌ها و قوانین همسو با دولت و بانک مرکزی می‌توانند گام‌های موثری به سمت و سوی رشد تولید و رونق صادرات و فعالیت‌های اقتصادی بردارند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت بانک مرکزی و استفاده بهتر و بیشتر از شبکه صرافی کشور برای مدیریت بازار ارز گفت: نمی‌توان نقش صرافی‌ها را نادیده گرفت و آن‌ها را از بازار ارز حذف یا کمرنگ کرد. به همین دلیل باید با نظارت دقیق بر عملکرد جامعه صرافان و هماهنگ سازی این تشکل، طوری عمل کرد که بازار ارز به خوبی کنترل و تثبیت شود. باید قبول کرد صرافان جزئی جدانشدنی از بازار هستند که همواره وجود داشته و همچنان در بازار خواهند ماند، در نتیجه بانک مرکزی باید با نظارت دقیق بر این جامعه تاثیرگذار، همکاری و تعامل خوبی را با صرافان ایجاد کرده و مسیررسیدن به اهداف و برنامه‌های پولی ارزی کشور را هموارتر سازد.

این فعال اقتصادی در خصوص برخورد قاطعانه بانک مرکزی و تشکیل کمیته تخلفات پولی و ارزی و رد صلاحیت مسئولان کانون صرافان گفت: مطمئنا برخورد بانک مرکزی با صرافی‌های متخلف اقدام مثبت و تاثیرگذاری بود، چراکه کسی تمایلی به کار با دلالان و متخلفان ندارد. البته در این میان تنها برخی از صرافان دچار تخلف شدند که در اصطلاح بصورت زیرزمینی و دلال‌گونه فعالیت می‌کردند.

حسینی با اشاره به تاثیر تعامل و همکاری جامعه صرافان با بانک مرکزی در آرامش بازار ارز افزود: هر چقدر تعامل بانک مرکزی با صرافان بیشتر باشد، باید انتظار شفافیت و تسهیل بیشتری در امور تجاری و ارزی را داشته باشیم. ضمن اینکه بانک مرکزی فارغ از تخصیص ارز به میزان بالا به تجار و فعالان اقتصادی، می‌تواند با کمک جامعه صرافان بسیاری از نیاز‌های ارزی خرد و روزمره را نیز پوشش دهد که همین موضوع نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار را حل کند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.