×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
کاهش نرخ دلار بعد از حمله تروریستی کرمان با تدبیر بانک مرکزی

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یکی‌از عوامل اصلی افزایش قیمت ارز در کوتاه مدت، انتظارات تورمی است، اظهار کرد: این انتظارات تورمی می‌تواند شامل حوادث داخلی و منطقه‌ای باشد. مثلا حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه، یک شوک موقتی را به نرخ ارز وارد کرد، ولی قیمت به سرعت به نقطه ابتدایی خود بازگشت.

وی ادامه داد: در همین موضوع حمله انتحاری که توسط داعش انجام گرفت، یک شوکی به قیمت ارز وارد شد. این شوک‌ها موقتی است و بیشتر هم طریق فضای روانی که سواستفاده کنندگان و افرادی که می‌خواهند روی نرخ ارز تاثیرگذار باشند و از مابه التفاوت استفاده کنند، اتفاق می‌افتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود اظهار داشت: درحال حاضر مهم‌ترین عامل نوسانات بازار ارز، عامل روانی است که به وسیله فضای مجازی می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. کسانی که از مابه التفاوت نرخ ارز بهره‌مند می‌شوند و از آن سواستفاده می‌کنند، در چنین شرایطی به افزایش قیمت ارز دامن می‌زنند، ولی تاثیر آن موقت است و با توجه به تدبیر بانک مرکزی، قیمت‌ها فروکش خواهدکرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ دلار بعد از حمله تروریستی کرمان با تدبیر بانک مرکزی رخ داد، اظهار کرد: دلالان ارز به دنبال سواستفاده از حادثه تروریستی کرمان بودند که با تدبیر بانک مرکزی نرخ دلار کاهش یافت و تیرشان به سنگ خورد.

مصباحی مقدم گفت: باتوجه به سیاست بانک مرکزی مبنی بر سیاست تثبیت که هدف کلیدی آن هم نرخ ارز است، سایر عوامل ثبات هم در اختیار بوده و اجرایی شده است. به عنوان مثال رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است و ناترازی بانک‌ها نیز درحال کنترل و مهار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.