×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
قاضی‌زاده هاشمی در مناظره چهارم چه می‌گوید؟

به گزارش امتداد، قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره چهارم شرکت کرد.

مناظره امشب با موضوع «ایران در جهان امروز» در بخش اول موضوع فرصت‌های و ظرفیت‌های سیاست خارجی پرداخته شد. طبق برنامه هفتم به استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های سیاست خارجی در جهت تقویت رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی و روابط منطقه‌ای و جهانی و کمک به الهام بخشی انقلاب اسلامی به جامعه مستضعفین جهان تاکید شده است. در این بخش از مناظره نامزدها راهکارهای خود را برای اجرایی شدن این موضوع ارائه خواهند کرد.

کارشناسان پرسیدند:

محسن پاکائین کارشناس مسائل بین‌الملل سوال کرد: برنامه‌های دولت شما برای بهره‌بندی از فرصت‌ها و مزایای توافق‌نامه‌های بلند مدت مطرح شده با کشورهایی نظیر چین و روسیه چیست؟

سید کاظم سجادپور رئیس پیشین مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه پرسید: چگونه می‌خواهید مسئله توازن و تعادل در سیاست خارجی را در عمل دنبال کنید؟

کامبیز میرکریمی عضو اتاق بازرگانی پرسید: پیمان موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا یک نمونه موفقی بود که به خوبی اجرا شد و نشان داد چقدر یک پیمان منطقه‌ای می‌تواند باعث جهش صادرات ایران، برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه با کشورهای دیگر و مناطق دیگر چیست؟

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد: فرصتی در منطقه وجود دارد به این معنا که ۱۵ کشور همسایه ما حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار با یکدیگر تعامل دارند، سهم ما از این بازار همسایه با مزیت‌هایی که داریم چقدر است؟ برای استفاده از این فرصت که ضروری است چه برنامه‌هایی را دارید؟

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در روسیه پرسید: با توجه به موقعیت ویژه محور مقاومت و همزمان حرکت رو به جلو و رو به پیشرفت ریان‌های مقاومتی در منطقه و جهان و همچنین دستاوردهایی که محور مقاومت تاکنون به دست آورده در دفاع از مردم مظلوم و مسلمان منطقه، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

در حوزه همسایگان، سیاست ایران همیشه برقراری صلح و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این مناظره گفت: مردم این روزها انتقاد می‌کنند که چرا واضح صحبت نمی‌کنید؟ چه در این برنامه و چه برنامه‌های دیگر که اعضای رسمی ستادها در حضور کاندیداها اظهارنظر می‌کنند بهش پرداخته و جواب داده نمی‌شود. امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی‌تر موضوعات را عرض کنم.

وی افزود: در حوزه همسایگان، سیاست ایران همیشه برقراری صلح و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است. یادتان هست که دولت آقای روحانی زمانی که دولت را تحویل داد به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه نامطلوب بود.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: با دولت سابق افغانستان تنش جدی داشتیم؛ تهدید جدی از سمت پایگاه‌های آمریکا در افغانستان بود.

وی افزود: اما جریان رسانه‌ای این آقایان می‌خواست جامعه را به نحوی تحریک کند که جنگ با طالبان را آغاز کنیم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حامیان جناب پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

وی افزود: هر وقت این جریان بر سر کار آمده سایه جنگ را داشتیم و حتی امنیت را می‌خواستند گدایی کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دیپلمات‌های دولت روحانی، آقایان اسدی و نوری هم با اقتدار دیپلماتیک آقای رئیسی آزاد شدند. علی اف اواخر دولت آقای روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید؛ بحرین و جیبوتی هم روابط را با ما قطع کرده بودند. حامیان پزشکیان تک‌چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.