×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
عرضه سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه «ریرا» از نیمه دوم سال

به گزارش خبرنگار
اقتصادی
امتداد نیوز

، مهدی رادمنش، مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: ساختاری که برای این پروژه‌ها تعریف می‌شود، شامل چندین مدیر پروژه در سطوح مختلف است. ما در حوزه طراحی، صنعتی‌سازی، خروجی، مالی، ساپکو (تامین قطعات) و شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه ایران خودرو ، مدیر پروژه‌هایی داریم که ساختار را تسهیل می‌کنند. در سطح اجرا، این پروژه (ریرا) بزرگ‌ترین پروژه سال‌های اخیر ایران خودرو بود که الحمدلله به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: در توسعه‌هایی مانند ریرا که یک توسعه پلتفرم است از ابتدایی‌ترین کارِ طراحی، سازندگان باید کنار پروژه باشند. در همین فاز که فاز آغاز تولید انبوه است، 6۸ درصد ساخت داخل محقق شده که یکی از موفقیت‌های خوب این پروژه بوده است.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا گفت: پروژه 425 که با محصول ریرا شناخته شد، پلتفرم جدید ایران خودرو بود که بعد از توسعه پلتفرم تارا این پلتفرم توسعه داده شد و آینده محصولات ایران خودرو مبتنی بر پلتفرم‌های خودروهای تارا و ریرا خواهد بود که توسعه پیدا می‌کند و در سال‌های آینده محصولات متعددی را روی این دو پلتفرم ایجاد می‌کنیم.

رادمنش ادامه داد: پروژه 525 یک پلتفرم کلاس suv است که استانداردهای دنیا را پاس کرده است و سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار بالایی را دارد. در طول اجرای پروژه 4 همت سرمایه‌گذاری انجام شده که سرمایه‌گذاری بزرگی در زمینه توسعه محصول است. این پروژه قرار بود یک محصول small suv باشد و هدف ما بازارهای داخلی و صادراتی است و می‌خواهیم نقشمان را در خودروهای کلاس suv در بازار ایران پررنگ‌تر کنیم تا بتوانیم با یک محصول باکیفیت، تصویر ذهنی از برند ایران خودرو را بهتر کنیم.

وی توضیح داد: خودرو ریرا مجهز به یک موتور 1645 سی‌سی مجهز به توربوشارژ است که توان تولید 160 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قوی‌ترین موتور ساخت داخل کشور است که ان‌شاالله ما با این موتور فصل جدیدی از قوای محرکه پرقدرت را استارت خواهیم زد. سرعت حداکثر ریرا 195 کیلومتر بر ساعت است و صفر تا صد آن 10.4 ثانیه طول می‌کشد که یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نسل جدید قدرت را چرخ‌ها منتقل می‌کند. با عرضه این محصول ما سبد محصولاتمان را پر می‌کنیم.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا با بیان اینکه ویژگی خاص این محصول آپشن‌هایی است که برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم، اضافه کرد: از ابتدا می‌دانستیم که رقابتمان در بازار با خودروهای وارداتی است که سطح امکانات رفاهی خوبی دارند و خودرو ریرا در سطح خودروهای داخلی، کامل‌ترین خودرو از نظر آپشن است. تجهیزات این خودرو شامل نورپردازی داخلی کابین است که مشتری می‌تواند این نور را به نظر خود تغییر دهد. برای صندلی‌ها نیز از چرم و پارچه را استفاده کرده‌ایم.

رادمنش با بیان اینکه تارا از نظر تجهیزات ایمنی کامل‌ترین خودرو داخل کشور است، گفت: این خودرو به دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم تشخیص باد لاستیک، دوربین دنده عقب، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای، تنظیم ارتفاع، ایبولایزر، ایزوفیکس و اخطار سرعت بالا و باز شدن درب‌ها و باز بودن کمربند ایمنی مجهز است. در این خودرو از رینگ‌های 18 اینچ استفاده کرده‌ایم. بازار ایران می‌پسندد که رینگ‌ها سایز بزرگ باشد و انتقاداتی به محصولات قبلی بود که چرا رینگ‌ها سایز کوچک است و لذا از رینگ آلومینیومی 18 اینچ دو رنگ برای تارا استفاده کردیم. صندلی‌های ردیف جلوی خودرو برقی هستند و تنظیم صندلی رانده 6 حالت با تنظیم گودی کمر است و قسمت شاگرد نیز در 4 حالت تنظیم می‌شود.

وی بیان کرد: مجموعه‌هایی که ما الان وارد می‌کنیم، مجموعه‌هایی با پیچیدگی زیاد نیستند که نشود آنها را در داخل کشور ساخت. از همین الان، مستندات فنی قطعاتی که وارد شده، تهیه شدند و در اختیار شرکت ساپکو قرار داده شده و هر سازنده‌ای که اعلام آماده کرده که در توسعه این محصولات حضور داشته باشد شروع به بررسی مستندات کرده است. تجربه ما در سال‌های اخیر نشان داده که باید تا جایی‌که می‌توانیم از ظرفیت داخلی استفاده کنیم. به‌عنوان مثال، کامپیوتر خودرو تمام اتصالات شبکه را برقرار می‌کند و ما باید این محصول را خودمان بسازیم و در اکثر خودروسازی‌های بزرگ دنیا نیز این قطعه در خود شرکت تهیه می‌شود.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا درباره خدمات پس از فروش این خودرو نیز توضیح داد: نقطه قوت ایران خودرو خدمات پس از فروش است که در این زمینه نمایندگی‌های بسیار زیادی را در سراسر کشور داریم. قوه محرکه این محصول ef7 است که روی محصولات دیگر ایران خودرو نیز هست و هیچ‌کس از این خدمات ناراضی نبوده است. خودرو ریرا فول آپشن‌ترین محصول ماست و شبکه برق و انتقال بسیار پیچیده‌ای دارد و ما به این دلیل که خودمان حدس می‌کردیم که ممکن است در اینجا به چالش بخوریم، تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم، تست‌های سختگیرانه را در شبکه داشته‌ایم و هم‌اکنون که با هم‌صحبت می‌کنیم این تست‌ها در حال انجام است تا کمترین مشکل را در شبکه داشته باشیم.

رادمنش اضافه کرد: مشتری همیشه این نگرانی را دارد که محصولی که می‌خرد، ریسک تامین قطعات داشته باشد، اما به شما اطمینان می‌دهم از این نظر هیچ مشکلی نداریم و حتی این مورد، نقطه قوت شرکت ایران خودرو است. ما در فاز طراحی خودرو فیدبکی که از تمام خودروهایمان بیشتر گرفته بودیم و همه ریسک‌ها را در نظر گرفتیم و هر اتفاقی بیفتد می‌توانیم ظرف چند ساعت عیب‌یابی کنیم و از این نظر مشکلی نداریم.

وی گفت: میتینگ‌های مختلفی را برای این خودرو برگزار کردیم و فیدبکی که در رابطه با طراحی آن از مشتری گرفتیم این خروجی را به ما داد که نارضایتی در این زمینه وجود ندارد. ما دو پلتفرم جدید در ایران خودرو داریم و قطعاً محصولات بعدی خود را روی همین دو پلتفرم ادامه خواهیم داد و ما حداقل برای دو سال آینده احساس نیازی نداریم که بخواهیم تغییر طرح بدهیم.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا درباره تیراژ این خودرو نیز توضیح داد: ما باید تیراژ این خودرو را به تیراژ اقتصادی برسانیم و اگر غیر از این باشد، سرمایه‌گذاری فایده ندارد و خودرو نیز گران تولید می‌شود. خط تولید ریرا 110 هزار دستگاه تولید می‌کند که روی این خط تولید محصولات بعدی براساس همین پلتفرم را توسعه خواهیم داد.

رادمنش با تأکید بر برقی‌سازی خودروها گفت: مسیر دنیا استفاده از برقی‌سازی است و الزامات کاهش مصرف سوخت کشور ما نیز به زودی اجبار می‌شود و راهی جز برقی‌سازی برای ما وجود ندارد. موتور سه سیلندری که طراحی کرده‌ایم هم تنها بخشی از مصرف سوخت ما را جبران می‌کند و راهکار اصلی کاهش مصرف سوخت برقی‌سازی است.

وی تأکید کرد: خودروسازی فقط بخشی از برقی‌سازی است و ذی‌نفعان دیگری هم دارد که باید کار کنند. ما تمرکزمان روی تولید محصول برقی است که همه مردم می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. ریرا برقی که توسط شرکت جتکو طراحی شده 420 کیلومتر پیمایش دارد و با ویژگی‌های جدیدی که برای آن در نظر گرفتیم مدت زمان شارژ 20 تا 80 درصد آن را به 20 دقیقه برسانیم. ما مسیر برقی‌سازی را طی می‌کنیم و همین الان قسمت خودروهای برقی روی خط تولید است.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا تأکید کرد: ریرا برقی و تارا هیبرید سال آینده در همین زمان آماده پلاک‌گذاری شده است. البته برای این کار الزاماتی است که باید از سازمان‌های دیگر مجوزهای لازم را دریافت کنیم و باید قیمت آن نهایی شود.

رادمنش گفت: عظیمی همواره تاکید داشتند که اصل کیفیت باید در این خودرو رعایت شود و لذا ما در بحث کیفیت به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و تمام تلاشمان را می‌کنیم با کیفیتی قابل رقابت با خودروهای وارداتی بازاری این خودرو تولید شود.

وی بیان کرد: یک کلینیک برای تعیین قیمت این خود نسبت به قیمت خودرو رقبا برگزار کردیم که مخاطبان در آن شرکت کردند. در این کلینیک ریرا را در مقابل خودروهای رقیب گذاشتیم و بازخورد این جلسه این بود که این خودرو با این قیمت با خودروهای هم رده خود قابل رقابت است. ما مستندات قیمت‌گذاری را به مراجع مربوطه ارسال کرده‌ایم و هنوز تعیین قیمت انجام نشده است.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا افزود: یکی از ویژگی‌هایی اختصاصی پلتفرم ریرا، توسعه شبکه برق و الکترونیک اختصاصی خودرو بوده است که برای اولین بار چنین اتفاقی در ایران رخ داد. شرکت دانش‌بنیان جتکو متولی کار شد و خوشبختانه توانست در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه محصول توسعه بدهد. در آینده این شبکه برای سایر محصولات ایران خودرو نیز توسعه داده خواهد شد. مورد دیگر، طراحی ماژول اتصال به شبکه خودرو بود که در همکاری مشترک شرکت تام ایران خودرو با مجموعه دانشگاهی شریف ساخته شد.

رادمنش گفت: ما برای ریرا یک نرم‌افزار اختصاصی توسعه دادیم که صاحبان خودرو با استفاده از آن می‌توانند شرایط خودرو خود را آنلاین مشاهده کنند که این شرایط شامل موقعیت خودرو، وضعیت ارورهایی که ممکن است، داشته باشد، است.

وی افزود: در این فاز پروژه یک و نیم همت و ۴۶ میلیون یورو برای توسعه تولید این محصول سرمایه‌گذاری شده است. ظرفیت تولید ما ۲۰ دستگاه در ساعت است که می‌تواند ۱۱۰ هزار دستگاه در سال تولید کند. ما از بهمن سال گذشته وارد فاز آفلاین شدیم و در حال حاضر آماده شروع تولید انبوه هستیم.

مدیر تحقیقات و طراحی تکوین خودرو ریرا در پایان گفت: برنامه‌ریزی شده ۱۱۰ هزار دستگاه ریرا امسال تولید و عرضه شود که از نیمه دوم سال جاری شروع خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.