×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
پاسارگاد اول، البرز و آسیا در رتبه دوم و سوم

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بر اساس آخرین مصوبه هیات وزیرات در ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد بیمه مرکزی و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد بند ۳ ماده واحده قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی مصوب ۱۳۵۰، حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه تغییر کرده است.

بر اساس تصمیم جدید دولت، حداقل سرمایه پایه در رشته بیمه اشخاص شامل زندگی و مستمری، حوادث و درمان ۳ هزار میلیارد ریال و برای رشته‌های بیمه اموال و مسئولیت شامل حوادث، درمان، مسئولیت، خودرو (اشخاص ثالث ، حوادث راننده و بدنه، اموال به غیر از خودرو و مسئولیت هم ۳ هزار میلیارد ریال تایید شده است.

حداقل سرمایه پایه برای رشته‌های مختلط شامل اشخاص، اموال و مسئولیت هم همان ۳ هزار میلیارد ریال اعلام شده و موسسات بیمه اتکایی هم باید سرمایه پایه خود را به دستکم ۳ هزار میلیارد ریال برسانند. البته این ارقام به معنای صدور مجوز فعالیت شرکت‌های بیمه‌گر نیست چرا که برای گرفتن صدور پروانه فعالیت از بیمه مرکزی، در رشته‌های زندگی و مستمری به ۳ هزار میلیارد ریال سرمایه جدید نیاز هست و برای فعالیت در رشته‌های حوادث و درمان هم این مبلغ باید به سرمایه شرکت‌های بیمه‌گر اضافه شود.

با تصمیم دولت حداقل سرمایه لازم برای تأسیس یا ادامه فعالیت شرکت‌های بیمه در رشته‌های مختلف به شرح زیر است:

  • بیمه اشخاص: ۹۰۰۰میلیارد ریال
    بیمه اموال و مسئولیت: ۱۱۰۰۰میلیارد ٍ
    مختلط (اشخاص و مسئولیت): ۱۴۰۰۰میلیارد ریال
    مؤسسات بیمه اتکایی: ۱۵۰۰۰میلیارد ریال

با این حساب شرکت‌های بیمه‌گر مکلف به تودیع ودیعه لازم به بیمه مرکزی علاوه بر تأمین حداقل سرمایه شده‌اند و مؤسسات بیمه‌ای که قبلا ثبت شده باشند، دو سال (به صورت نیمی در سال اول و نیم دیگر در سال دوم) فرصت دارند تا حداقل سرمایه خود را به مقدار تعیین شده در تصویب نامه هیأت وزیران برسانند.

سال افزایش سرمایه بیمه‌گران

بررسی‌های دنیای بیمه نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های بیمه‌گر فعال در کشور باید دست به افزایش سرمایه بزنند. در حال حاضر سرمایه بیمه زندگی باران ۱۲۰۰ میلیارد ریال، بیمه‌های زندگی خاورمیانه و کاریزما هر کدام ۲۴۰۰ میلیارد ریال است.

سرمایه ۲ شرکت بیمه آرمان و حافظ هرکدام ۳ هزار میلیارد ریال و بیمه حکمت صبا و میهن هم اندکی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال است. ۲ شرکت بیمه سامان و نوین هر کدام ۳ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبت شده دارند و ۲ شرکت بیمه معلم و سینا هم بیش از ۵۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بیمه تجارت نو با سرمایه ۶ هزار میلیارد ریالی و بیمه دی با سرمایه ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به همراه ۲ شرکت بیمه ما و سرمد با سرمایه ثبت شده ۱۰ هزار میلیارد ریالی و بیمه تعاون با ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبت شده در رتبه‌های بعدی قرار دارند که همه این شرکت‌ها باید سرمایه خود را افزایش دهند.

وضعیت سبز سرمایه این بیمه‌گران

بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبت شده ۷۵ هزار میلیارد ریالی در صدر شرکت‌های بیمه‌گر خصوصی و غیردولتی قرار دارد و پس از آن بیمه البرز با سرمایه ۴۶ هزار میلیارد ریالی و بیمه آسیا با سرمایه ۳۵ هزار میلیارد ریالی قرار دارد.

در رتبه چهارم بیمه کوثر با ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، در رتبه پنجم بیمه ملت با ۳۰ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال، در رتبه ششم بیمه دانا با ۱۹ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال جای گرفته‌اند. شرکت بیمه رازی با سرمایه بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریالی، بیمه پارسیان با سرمایه ۱۶ هزار میلیارد ریالی و بیمه کارآفرین با سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریالی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.