×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
ثبت تراز مثبت ۱۳۴ درصدی بیمه البرز

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  بیمه البرز در تیرماه امسال موفق شده تا فروش خود را با ۶۱ درصد افزایش نسبت به تیرماه سال گذشته به رقم ۲۳ هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال برساند که بیانگر تراز مثبت ۱۵۹ درصدی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از درآمد این شرکت در ۴ ماه نخست امسال ناشی از صدور بیمه‌های درمان بوده و سهم رشته بیمه شخص ثالث ۱۸ درصد، زندگی ۱۴ درصد، بدنه خودرو ۴ درصد بوده و ۳۰ درصد یا یک سوم فروش بیمه البرز به سایر رشته‌های بیمه اختصاص داشته است.

این بیمه‌گر با سرمایه ثبت شده ۴۶ هزار میلیارد ریالی در ۴ ماه ابتدایی امسال با ثبت نسبت خسارت ۴۳ درصد بالغ بر ۳۲ هزار و ۶۴۶ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال خسارت و ایفای تعهدات به بیمه‌گذاران را ثبت کرده است. ۶۲ درصد از خسارت پرداختی به رشته بیمه درمان، ۱۵ درصد به رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۱۰ درصد به رشته بیمه بدنه خودرو و ۵ درصد به رشته بیمه زندگی اختصاص پیدا کرده و سهم سایر رشته‌ها هم ۸ درصد برآورد شده است.

چشم‌انداز فروش بیمه البرز در ۱۴۰۳

این شرکت در سال گذشته موفق به کسب درآمد ۲۰۱ هزار و ۶۱۵ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریالی از محل حق بیمه تولیدی شده بود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان تا پایان سال با ثبت یک رکورد جدید به رقم ۲۸۲ هزار و ۸۲۵ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال برسد. هیات مدیره بیمه البرز در سال جاری دنبال تامین منافع ذی‌نفعان از مسیر خدمات بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری مناسب و بهیته است و به همین دلیل حضور پایدار و موثر در بازار بیمه را هدف قرار داده که از جمله برنامه‌های در دست اجرا می‌توان به نفوذ در بازار با خدمات متمایز با دیگر شرکت‌ها و توسعه محصولات جدید بر اساس بهره‌برداری از فناوری‌های دیجیتالی اشاره کرد.

درآمد پایدار و سود مستحکم با چاشنی افزایش سرمایه

درآمد حق بیمه ناخالص بیمه البرز در سال گذشته به رقم ۱۳۵ هزار و ۷۰۶ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال رسیده بود و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان از مرز ۱۹۰ هزار میلیارد ریال عبور کند.

بر اساس بررسی‌ دنیای بیمه، سود عملیاتی بیمه البرز در فصل نخست سال جاری ۲۸ درصد رشد داشته و سود خالص هم با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۶ هزار و ۵۶۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال رسیده است.

از جمله اتفاقات مهم در بیمه البرز می‌توان به تصمیم جدید هیات مدیره شرکت برای افزایش سرمایه از ۴۶ هزار میلیارد ریال ثبت شده به ۷۰ هزار میلیارد ریال اشاره کرد که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته‌ها صورت می‌گیرد که نه تنها باعت بهبود کیفیت توانگری مالی خواهد شد بلکه ظرفیت نگهداری ریسک را بالاتر می‌برد که می‌تواند به درآمد پایدار و سود باکیفیت برای سهامداران شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.