×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
با کمک جشنواره ضیافت شعر به دنیا نشان می‌دهیم تهران شهر علم و مکتب و هنر است

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم ضیافت شعر که شامگاه دوشنبه – ۲۶ شهریور ۱۴۰۳- با حضور جمعی از شاعران در عمارت عین الدوله برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده تهران بتواند جایگاه خودش را بازیابد، شعرای بزرگی در تهران زیست می‌کردند و همه اینها بر توانمندی های شهر تهران می‌افزاید.

وی افزود: تهران امروز با این ساختمان‌های آهنی و این حجم از سیمان و آسفالت با تهرانی ‌که در گذشته باغ و بوستان و دارای آب و هوای خوش بوده بسیار متفاوت است و باید آن را درست کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در قرآن بحث بلد امین یا بلد امن مطرح شده است، گفت: منطور از بلد امن فقط امنیت پلیسی نیست بلکه امنیت روانی و انسانی و واقعی است که باید آرامش و آسایش روحی انسانها در شهر را تامین کند. در جهان امروز شهرهایی می بینیم که زیبایی ظاهری دارند و زیبایی معنوی و روحی در آنها به وجود نیامده است، در حالی که باید همه اینها در کنار هم قرار گیرد و باید از مکتب و اعتقادات‌مان کمک بگیریم تا شهری آرام و مناسب داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم با کمک این جشنواره و سایر اقدامات به دنیا بفهمانیم که تهران شهر علم و مکتب و هنر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیروز ماهواره “شهید چمران یک” با موفقیت به فضا پرتاب شد تا به دنیا بفهمانیم که ما می‌توانیم. اولین موشک نیز در ایران توسط شهید چمران ساخته شد و امروز شاهدیم که ماهواره به فضا پرتاب می کنیم و در علوم دیگر نیز پیشتاز هستیم چرا که به خودمان متکی هستیم و دل به خدا بستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.