×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضامحور به عنوان یک اولویت

امتداد-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان فارس از شهرک‌های صنعتی سروستان ۱و ۲ بازدید و بر شتاب بخشی به روند اجرای پروژه‌های زیرساختی تاکید کرد.

به گزارش امتداد به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی که همزمان با سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به استان فارس سفر کرده است، همراه با اعضای این کمسیون از شهرک‌های صنعتی سروستان ۱و۲ بازدید کرد.

در این بازدید که مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و برخی از مدیران استان فارس نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت زیرساختی این شهرک‌های صنعتی بررسی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان 2 بعنوان یکی از مهمترین گزینه‌های هدایت سرریز سرمایه‌گذاری مرکز استان در اولویت قرار گرفته است، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک‌های صنعتی موجود در شیراز و نزدیکی شهرک صنعتی دوم سروستان به کلان شهر شیراز ، آماده سازی زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در قالب فازهای عملیاتی در حال انجام است.

“فرشاد مقیمی”، افزود: هم اکنون پروژه مهم ساخت پست برق ۶۶/۲۰ کیلو ولت با اعتبار ۵۰۰میلیارد تومان به صورت مشارکتی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت برق منطقه ای و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جهت تامین ۵۰مگاوات برق در فاز اول در حال انجام است و طرح های تکمیل زیرسازی، جدول گذاری و بیس و آسفالت معابر نیز با ۳۰ میلیارد تومان در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور از رویکردهای این سازمان است، اضافه کرد: این مهم با هدف ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه گذاران در راستای توسعه پایدار صنعتی و ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

مقیمی، اظهار امیدواری کرد: شهرک صنعتی سروستان ۲ به یکی از قطب‌های صنعتی استان فارس تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این بازدید با بیان اینکه در شهرستان سروستان زیرساخت‌های استقرار صنایع در دو شهرک صنعتی فراهم شده است، گفت: در شهرک صنعتی شماره یک که دارای تمام امکانات زیرساختی است با مساحت ۵۰هکتار تاکنون ۴۵قرارداد منعقد که از این تعداد،۲۲واحد با اشتغال ۶۱۸نفر پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند.

“سید مسعود عظیمی”، افزود: طرح توسعه این شهرک صنعتی نیز به مساحت ۵۰هکتار در دست پیگیری است.

وی، در ادامه با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان با توجه به نزدیکی این شهرک صنعتی به مرکز استان، اضافه کرد: در بخش تکمیل زیرساخت‌های داخلی تاکنون 40پروژه در بخش‌های شبکه‌های داخلی آب، برق، گاز و فاضلاب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تأمین زیرساخت های خارج از شهرک صنعتی سروستان دو، شامل آب و برق را مهم ترین ضرورت در فعال سازی این شهرک صنعتی اعلام و با اشاره به اینکه بر اساس قانون تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده دستگاه‌های خدمات رسان است، ادامه داد: اجرای پروژه پست برق از مهمترین طرح‌هایی است که بصورت مشارکتی در دست اجرا است و در زمینه استفاده از پساب تصفیه خانه شهر شیراز جهت مصارف غیرشرب و تامین بخشی از آب صنایع نیز در حال مذاکره و پیگیری هستیم.

عظیمی، با اشاره به مساحت 715هکتاری این شهرک صنعتی، تصریح کرد: شهرک صنعتی سروستان2، بزرگ ترین شهرک صنعتی نزدیک به مرکز استان است که با توجه به مزیت‌های آن می تواند ظرفیت مهمی را برای استقرار صنایع فراهم کند.

وی، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی در فاز نخست آن پیش‌بینی شده است که برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآور شد: در حال حاضر ۵۱ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و ۶ واحد با اشتغال ۱۵۰نفر نیز در مرحله بهره برداری قرار دارد.

گفتنی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی همچنین از مجموعه صنعتی فاتح صنعت کیمیا در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه بزرگ صنعتی آشنا شدند.

مجموعه صنعتی فاتح صنعت کیمیا در شهرک صنعتی بزرگ شیراز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فاتح است که در زمینه طراحی و سـاخت تجهیزات ثابت بوده که با وسعت 150,000 متر مربع فضای کارگاهی و ظرفیت سالانه 30,000 تن انواع تجهیزات در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت،گاز، پتروشیمی، پلنت‌های تولید برق، صنایع فولاد و سیمان فعالیت می‌نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.