×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 25 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 18 خبر
پزشکیان: آمریکا اطلاعات غلط از ایران به دنیا مخابره می‌کند

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: آن‌چه که در لبنان اتفاق افتاد، یک فاجعه انسانی است. قبل از پاسخ حزب‌الله، باید سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری، رژیم صهیونیستی را وادار کنند که سر جای خودش بنشیند.

وی افزود: هر انسانی در دنیا با دیدن چنین فجایعی شرمنده می‌شود؛ مقابله حزب‌الله در مقابل چنین جنایاتی طبیعی است، امروز خطر گسترش جنگ به تمام منطقه وجود دارد. اسرائیل کسانی را از بین می‌برد که آدمی نکشته‌اند و در جنگ شرکت نداشته‌اند از جمله زن‌ها، کودکان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها که آدمی نکشته‌اند.

پزشکیان بیان کرد: رژیم صهیونیستی هم ترور می‌کند و هم حمله به کشورها را در کارنامه خود دارد. تروریست واقعی رژیم صهیونیستی است، کسانی که از مملکت و سرزمین خود دفاع می‌کنند، از نظر اسرائیل تروریست هستند. آمار ترورهای این رژیم را با عملیات‌های نیروهایی که آن‌ها را تروریست می‌نامند مقایسه کنید.

هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم

رئیس جمهور عنوان کرد: ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود، آمریکایی‌ها به دروغ می‌گوید که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است. آنها اطلاعات غلط از ما به دنیا مخابره می‌کنند. ایران برجام را پذیرفت و در حال عمل به آن بود، آژانس انرژی اتمی بیشترین نظارت را بر فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران داشت.

پزشکیان با بیان اینکه ما اگر اسلحه و موشک تولید می‌کنیم تنها به دنبال دفاع از خودمان هستیم، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی صدام حسین با حمایت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی کشور ما را موشک‌باران می‌کردند و ما بی‌دفاع بودیم. ایران برای اینکه از خود دفاع کند باید قدرت نظامی بالایی داشته باشد تا دشمنان این کشور نتوانند ما را تهدید کنند. هر کاری خواهیم کرد تا دشمنان نتوانند ما را تهدید کنند.

رئیس‌جمهور گفت‌: به حق و عدالت معتقدم. برای پیاده‌سازی حق و عدالت در منطقه و دنیا نیاز به اصلاحات داریم؛ امکان ندارد همچون گذشته عمل کرد و انتظار تغییر داشت. عدالت در خیلی از جاها وجود ندارد. باید در جامعه حق همه انسان‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، اعتقاد و جنسیت داده شود.

پزشکیان افزود: بنا بر دستور خداوند، عدالت باید اجرایی شود؛ باید با همه چه دوست و چه دشمن بر اساس عدالت رفتار کرد. برای اجرایی‌شدن عدالت نیاز به تغییر و اصلاحات داریم.

اسلام دین انصاف و حفظ حقوق انسان‌ها است

پزشکیان بیان کرد: اسلام بر اساس حفظ حقوق انسان‌ها و برادری بنا شده. قبل از اینکه دیگران را اصلاح کنیم بایدخودمان را اصلاح کنیم. اگر با انسان‌ها فارغ از هر نژاد و جنسیتی انسانی برخورد کنیم ناخودآگاه جذب باور و اعتقاد ما خواهند شد. اسلام و باور را نمی‌توان با زور منتقل کرد بلکه با رفتار درست می‌توانیم آن را نشر دهیم. موضوعی که می‌تواند منجر به رشد انسان‌ها شود.

متن کامل این گفت‌وگو منتشر خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.