×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
پزشکیان ابعاد جنایات صهیونیست‌ها را با ادبیاتی تأثیرگذار مطرح کرد

محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفت‌وگو با امتداد در رابطه با سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در مجموع سخنرانی خوبی بود و در ابتدا به جایگاه و منشور این سازمان اشاره داشت و جا داشت که این موارد را مطرح کند. همینطور از صلح جهانی به عنوان راه نجات بشریت سخن گفت.

وی ادامه داد: نگاه راهبردی به آینده از جمله رویکرد مثبتی بود که در سخنرانی رئیس جمهور وجود داشت، این موضوع که نسل‌های آینده و جوانان تامین باشند و همینطور به نظام چند جانبه‌نگری سازمان ملل متحد اشاره داشت و این رویکرد مثبتی بود که مطرح شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران به دیگر بخش‌های سخنرانی رئیس جمهور که به حق توسعه همه کشورها اشاره داشت، پرداخت و افزود: رئیس جمهور بیان کرد که باید حق توسعه برای همه کشورها، لحاظ شود که در سخنان رئیس جمهور مطرح شد و اینکه کشورهای توسعه یافته نباید فقط توسعه یافتگی کشور خود را مد نظر داشته باشند؛ این موضوعی منفی است و رویکرد رئیس جمهور در این رابطه با بیان این محور مثبت بود. او در صحبت‌های خود موضوع اصلاح ساختار حکمرانی در جهان به ویژه در عرصه مالی را مطرح کرد؛ ین نیز موضع بسیار خوبی بود که اتخاذ و اعلام شد، زیرا سرنخ مسائل پولی و بانکی در دست نظام سلطه جهانی است.

ناظمی اردکانی بیان کرد: کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه از این نظر همواره زیان می‌بینند و مغموم هستند چه بسا تورم‌هایی که در کشورهای در حال توسعه به وجود می‌آید از این طریق دامن زده می‌شود و گسترش می‌یابد و عمیق می‌شود که سرنخش در دست نظام‌های پولی و بانکی است که کشورهای مسلط بر جهان به ویژه آمریکا آن را اداره می‌کنند.

وی افزود: رئیس جمهور اشاره خوبی بر این داشت که بایستی کشورهای در حال توسعه فناوری‌های جدید به ویژه فناوری‌هایی که در حوزه هوشمندی صورت می‌گیرد، سهیم شوند و توسعه یابند؛ مقام معظم رهبری اشاره ظریفی داشتند که در ارتباط با این فناوریی‌ها بایستی به نهاد این دانش‌ها پی ببریم. به اصطلاح بتوانیم بر آن فائق شویم. رئیس جمهور هم به صورت مطالبه آن را در صحبت‌های خود مطرح کرد.

خلع صلاح هسته‌ای توسط پزشکیان در سازمان ملل مطرح شد

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: در خصوص سلاح هسته‌ای و اینکه خلع سلاح هسته‌ای در جهان صورت بگیرد و همه باید در این راستا کمک می‌کنیم و این موضوعی بود که رئیس جمهور مطرح کرد.

ناظمی اردکانی یادآور شد: تمرکز صحبت‌های رئیس جمهور در ارتباط با مسائل غزه و لبنان بود که بیشترین فرصت سخنرانی خود را به این موضوع پرداخت که بسیار به جا بود و توقع و انتظار هم همین بود که او این مطالب را مطرح کند و در این ارتباط بازگو کردن جنایات اسرائیل در غزه و لبنان توسط رئیس جمهور به خوبی صورت گرفت و توانست ابعاد آن جنایات را با ادبیات تاثیرگذاری بیان کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در طلیعه صحبت‌های خود از شهید رئیسی یاد کرد و در متن صحبت‌های خود به جا از شهید سلیمانی یاد کرد و به طور غیر مستقیم از شهادت هنیه یاد کرد که جای تقدیر داشت. همینطور دفاع خوبی از آزادی‌خواهی مردم در سراسر جهان داشت و اعتراضاتی که در کشورهای اروپایی و در سرتاسر جهان بر علیه اسرائیل و جنایات آن در حال وقوع است که رئیس جمهور به خوبی آن را مطرح کرد و به رخ دولت‌های غربی که از این جنایتکاران حمایت می‌کنند، کشاند.

رئیس جمهور بر حفظ استقلال کشورهای منطقه تأکید کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اضافه کرد: نگاه رئیس جمهور در سخنرانی از زاویه ملی بود و همینطور نگاهی از زاویه منطقه‌ای و جهانی، داشت که این دیدگاه قابل تقدیر است به ویژه صحبت‌های رئیس جمهور در رابطه با همگرایی و اتحاد کشورهای منطقه خیلی خوب بود به ویژه اینکه سه اصل را مطرح کرد در ارتباط با اتحاد کشورهای منطقه تا بتوانند قوی عمل کنند.

ناظمی اردکانی در همین رابطه، گفت: این سه اصل که مبتنی بر عدم اتکا وابستگی به دولت‌ها و قدرت‌های خارجی بود را رئیس جمهور مطرح کرد تا کشورهای منطقه استقلال خود را حفظ کنند و دوم آنکه بر منافع مشترک خود تکیه کنند و اصل سوم نیز پرهیز از رقابت‌های تسلیحاتی بود که مورد تاکید رئیس جمهور ما قرار گرفت و یادآور شد تا طوری نباشد که در منطقه برای منافع خودشان با خرید سلاح، رقابت‌های بی‌معنی را در این رابطه بین کشورهای منطقه شکل دهند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور در رابطه با تحریم نکات خوبی را مطرح کرد به ویژه در خصوص برجام که مطرح کردند که ایران تعهدات خود را عمل کرد و رئیس جمهور آمریکا تعهدات پیش‌بینی شده برجام را زیر پا گذاشت و به تبع آن دولت‌های غربی تعهدات خود را پشت پا گذاشتند؛ برعکس جمهور گفت اگر برجام اصلی به اجرا در بیاید و دولت‌های غربی و آمریکا برگردد، ما ادامه برجام را یعنی برجام ۲ و ۳ را خواهیم داشت. همان زمان ابهامات بسیاری در مورد برجام‌های ۲ و ۳ در دوران مذاکرات مطرح بود و این قاعدتاً در آینده قابل بررسی و روشنگری است.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران بیان کرد: از دیگر صحبت‌هایی که در نکات رئیس جمهور مطح شد، این بود که مردم آمریکا را خطاب قرار داد به این صورت که ایران در ارتباط با مسائلی که امروز بر آن می‌گذرد، مانند تحریم و حمله به پایگاه‌های نظامی در اطراف ایران، همچنین ترور شخصیت‌های بزرگ و یا چهره‌های بزرگ نظامی مانند شهید سلیمانی که گفت این اقدام‌ها کار دولت شما بوده و ایران در این زمینه‌ها هیچگاه خطایی نداشته و حق به جانب دولت آمریکا نیست؛ بلکه حق به جانب ایران هست.

رئیس جمهور خطاب به مردم آمریکا در سازمان ملل سخنانی مطرح کرد

ناظمی اردکانی ادامه داد: حاشیه‌هایی قبل از سفر رئیس جمهور به نیویورک به وجود آمده بود در این خصوص که او برادری را در ارتباط با آمریکا مطرح کرده بود و توضیحی که به این شکل مطرح کرد ممکن است برخی از حاشیه‌ها را که پیش آمده رقیق کند. رئیس جمهور بجا از ملت ایران تقدیر کرده در رابطه با تحریم از خود ایستادگی نشان داند؛ در ارتباط با سخت‌ترین شرایطی که دشمن سعی کرده است به وجود بیاورد، هیچگاه سر تسلیم فرود نیاورده است و مقاومت کرده و به نظر می‌رسد که جا داشت این موارد در جمع اعضای سازمان ملل متحد مطرح شود.

وی تصریح کرد: در نهایت رئیس جمهور پیشنهاد کرد رئیس سازمان ملل متحد در رابطه با ساختار سازمان ملل به نفع همه کشورهای عضو ساختار فعلی را صلاح کند و در راستای منشور سازمان ملل متحد و اهداف چند جانبه‌ای که می‌بایست اعمال شود، منشوری داشته باشد؛ همینطور پیشنهادی داشت برای موضوع صلح پایدار در منطقه و پیشنهاد او این بود که بارها مقام معظم رهبری مطرح کرده بودند که اگرفلسطینیان و همینطور ساکنان فلسطین و سرزمین‌های اشغالی حق سرنوشت خودشان را تعیین کنند، می‌توانند صلح پایدار را به وجود بیاورد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در پایان گفت: اینطور ساکنان سرزمین‌های اشغالی و آنهایی که مهاجرت کرده‌اند در یک رفراندوم سرنوشت آینده خودشان را تعیین کنند و این پیشنهادی بود که رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرد که یک پیشنهاد سازنده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.