×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
پزشکیان: برخوردهای ما با دختران درست نیست

به گزارش امتداد، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.

بر اساس این گزارش، ترتیب صندلی نامزدهای انتخاباتی در مناظره سوم انتخابات، به این شکل است «صندلی شماره یک: مصطفی پورمحمدی، صندلی شماره دو: محمدباقر قالیباف، صندلی شماره سه: مسعود پزشکیان، صندلی شماره چهار: جلیلی، صندلی شماره پنج: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صندلی شماره شش: زاکانی»

لازم به یادآوری است که قرعه‌کشی جایگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در چهار مناظره اخیر، چهارشنبه ۳۰ خرداد و با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شده است.

عنوان دومین مناظره با رویکرد فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» است.

در هر مرحله از مناظره ۸ دقیقه به به صورت دو بخش ۴ دقیقه‌ای در اختیار نامزدها قرار دارد تا دیدگاه و نقطه نظرات خود را اعلام کنند که در ۴ دقیقه دوم می‌توانند نظر خود را نسبت به اظهارات دیگر نامزدها بیان کنند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سه بخش ۸ دقیقه‌ای صحبت می‌کنند و در نهایت ۶ دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهند داشت.

پزشکیان: برخوردهای ما با دختران درست نیست

به گزارش امتداد، «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه جمعه با حضور در بخش اول سومین مناظره انتخاباتی با محوریت «موضوع فرهنگی و اجتماعی» اظهار داشت: این‌جور که ما می‌گوییم باید وضع خوب می‌شد و نمی‌دانیم چه شد که اوضاع زن و دختر به این شکل در آمد. باید از مهد و مدارس این آموزش‌ها و توانمندی‌ها آغاز شود. ریشه اینها در آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: در زندگی با همسر خود چهار فرزند داشتیم و هر دو درس می‌خواندیم و کار کردیم. با هم بالا آمدیم. در خیابان وقتی برخوردها را با زنان و دختران می بیند و با اعتراض حتی برای آدم پرونده برایمان باز می‌کنند واقعیت این است که اینها از دامن ما پرورش یافتند. آدم نمی‌تواند بپذیرد این برخورد مشکل را حل می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: لایحه تامین امنیت زنان را هنوز در مجلس رسیدگی نکردیم. احترام در عمل و واقعیت اجتماعی است. وقتی حقوقشان نادیده گرفته می‌شود وظیفه ما این است که بپرسیم چرا این‌جور رفته می‌کنید. حرف خدا است که با آنها با ملاطفت برخورد کنید. برخورد ما با این قشر و جامعه اخلاقی است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: این نگاه ما باید اصلاح شود. باید برگشت و دید چگونه در محله، مدرسه و مسجد چگونه آنها را آموزش دادیم که این چنین شدند. حقوقی که به معلمان می‌دهیم و تبعیضات وحشتناکِ موجود منجر می‌شود آدم‌ها با هم بجنگند. برای اینکه اینها درست شود باید به ریشه‌ها بپردازیم و در عمل به آنها بپردازیم. تئوری گفتن کار ساده ای است باید عملی اینها را نشان داد.

وی در بخش دوم سخنان خود اضافه کرد: فکر کنم وضع خوب است نمی‌دانیم چه می‌شود که نارضایتی در جامعه وجود دارد. از نظر اعتقادی با هرگونه زورگویی و برخورد خشن با هر انسانی به ویژه زنان مخالف هستم. کارهایی که در خیابان می‌شود یا ماشین‌هایی که گرفته می‌شود و آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد چرا اعتراض نکردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کل خانواده من از دختر و خواهر و عروس گرفته با حجاب چادر هستند. ما که نتوانسیم در این سن اینها را تربیت کنیم و کلی هزینه کردیم آیا الان می‌توانیم درست کنیم؟ برخورد کردن و گرفت و برخی رفتارها خجالت آور است.

باید در عمل ثابت کنیم که به فکر بانوان هستیم

پزشکیان تصریح کرد: این نگاه که زنان جنسیت دوم هستند باید اصلاح شود. باید در عمل ثابت کنیم که به فکر آنها هستیم. در خیلی مسائل قصور داریم و الان زمان رأی گیری این حرف‌ها را می زنیم.

وی اذعان داشت: بعد از فوت همسرم برای هدایت دخترم، بحث می‌کرد به جای تحکیم با او کنار می‌آمدم که این چنین شد. با زور و دستور و قانون رفتار عوض نمی‌شود. همانطور که در گذشته نتوانستند به زور حجاب را از سر زنان بردارند حالا هم با زور نمی‌توانند حجاب روی سر بگذارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نمی‌شود در دانشگاه و مدارس با نگاه تحکیمی برخی افراد، انتظار داشته باشیم پذیرفته شوند. ما داریم دختران خود را عقده‌ای می‌کنیم. حق نداریم با حقوق دانشجویی به زنان و دختران خود زور بگوییم.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.