×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
جلیلی: پیروزی‌های انقلاب مرهون نقش زنان است

به گزارش امتداد، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از برگزاری سومین مناظره انتخاباتی در شامگاه جمعه اول تیر ماه ۳۱ به صدا و سیما آمد تا در موضوعاتی پیرامون فرهنگ، انسجام فرهنگ و حکمرانی فرهنگی برنامه‌های دولت خود را تشریح کند.

جلیلی که طبق قرعه‌کشی انجام شده در صندلی شماره چهار نشسته است، در بخش ۴ دقیقه‌ای بخش اول مناظره حول محور سبک زندگی، تحکیم بنیاد خانواده و افزایش نرخ موالید، گفت: خدمت مردم عزیز سلام عرض می‌کنم به ویژه زنان بزرگوار و قهرمان این مرز و بوم، بسیاری از موفقیت‌های کشور ما مرهون زنان است نقش آفرینی که زن مسلمان در عصرهای مختلف داشته است. در کتاب خاطرات مرگان شوستر در ۱۰۰ سال قبل که ۱۱ ماه در ایران بود، بیان کرده من وقتی عزم و نفوذ زنان مسلمان را می‌بینم آیا جا ندارد به عزت زن محجبه ایرانی درود بفرستیم؟

دشمن بر روی زن که نقطه قوت ماست متمرکز شده

وی ادامه داد: دشمنان در سال‌های اخیر بر روی زنان متمرکز شده‌اند و آیا این یک نقطه ضعف در انقلاب ما بوده و یا یک نقطه قوت و عمیقاً معتقدم که تمرکز آنها به این دلیل است که می‌دانند که این یک نقطه قوت انقلاب اسلامی و مردم است که مردم با آن می‌توانند توانمندی‌ها، قدرت و موفقیت‌های خود را به رخ بکشند.

غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده است و به چالش‌های جدی رسیده که خودشان در مقالاتشان به آن اعتراف دارند و همان کسانی که امروز در برابر کشتار ده‌ها هزار زن در غزه و فلسطین سکوت می‌کنند بلکه با قاتلان عکس یادگاری می‌گیرند یکباره در موضوع زن در ایران بسیار فعال می‌شوند چرا چون آنها قوت و موفقیت ما را در عرصه مقاومت و پیشرفت می‌بینند. چرا که نیمی از جمعیت خودمان را که زنان بودند کنار نگذاشتیم و آنها می‌دانند که زنان را با قدرت و الگوی جدید وارد صحنه کردیم و مدلی را به جهانیان نشان می‌دهیم که همه آنها متحیر مانند. یک زن مسلمان کارآفرین و مادر نمونه در عرصه‌های مختلف موفقیت خود را نشان می‌دهد.

زنان ما نگران سانسور نقش‌آفرینی خود هستند

جلیلی افزود: بحث ملت این است که آن چیزی گه زنان ما از آن نگران هستند که چرا نقش زن و نقش آفرینی زن سانسور می‌شود. ما امروز موفقیت‌های بزرگی در کشورمان داریم که توسط زنان رقم می‌خورد و البته مادران شهدا و همسران گرامی شهدا در جایگاه خود و زنان کشور ما موفقیت‌های بزرگی را رقم زدند ما زنان دانشمند و ارزشمندی را داریم که در عرصه‌های علمی فعالیت می‌کنند. به تازگی از شرکت هوایی مپنا بازدید کردم و دیدم که نیمی از ۲۵۰ کارشناس ارشد، زن بودند و کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که زنان با عفاف و حیا نمونه دقیق و موثری را به جهان نشان می‌دهد.

به وصیت حاج قاسم عمل کنیم

وی گفت: به عنوان معاون اروپای وزارت امور خارجه به نروژ رفته بودند و آنجا یک خانم دیپلمات نروژی در ایران دوره‌ای را تحت عنوان فقه و مبانی حقوق تحصیل کرده بود و می‌گفت شما چرا از این قوت‌های خودتان دفاع نمی‌کنید و آنها را عرضه نمی‌کنید؟ اینها می‌تواند بسیار قوی باشد. شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود این رابطه بیان کرده بود که من از نامزدها می‌خواهم که همانند پدران جامعه به مسئولیت خود پیرامون حراست از جامعه توجه کنند نه با بی مبالاتی به خاطر احساسات و جلب برخی از آرای احساسی زودگذر از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند. این وصیت‌نامه حاج قاسم عزیز ماست که جان خود را برای دفاع از این سرزمین و زنان این سرزمین فدا کرد در مقابله با داعش و مقابله با تحجر، اما این قدرت می‌فهمد که نقطه قوت ما چیست؟

تکمیل می‌شود…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.