×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پورمحمدی: بورس دماسنج اقتصاد است

به گزارش امتداد، حجت الاسلام پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به نظرسنجی صدا و سیما دغدغه اصلی مردم اقتصاد است. باید روی رشد اقتصاد تمرکز ویژه کنیم. من چهار برنامه با اولویت ارائه خواهم کرد. اساس آن این است زیر ساخت رشد اقتصاد و پیشرفت تولید است.

وی افزود: رشد اقتصادی به طور مشخص یک علامت و یک شاخص دارد که بازار سرمایه و بورس شاخص رشد اقتصادی جدید و مدرن است و علامت و کاملاً دماسنج هر اقتصادی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد پیدا کرد، دچار حباب شد و بسیار مردم اشتیاق پیدا کردند و فرو ریخت و ضرر شد. در دولت سیزدهم متاسفانه بورس قفل کرد. در گذشته عملیات معاملات بورس و گردش مالی به ۲۸ هزار همت رسید من دیروز چک کردم ۳۳۵۵ است. در گذشته ۴ میلیون فعال بورسی داشتیم و الان زیر ۲۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: نکته دوم از ویژگی بازار بورس عدم دخالت دولت است. امروز ۶۰ بازار بورس در دست دولت است. هنوز انتشار آزاد اطلاعات بورس کامل نیست و حضور شبه دولتی‌ها و دولتی‌ها امکان رقابت را گرفته است. نکته بعدی تعارض منافع است. در شورای بورس، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و هم وزیر صمت حضور دارند که خیلی از این‌ها با هم تعارض دارد. تعارض منافع ثبات بازار ایجاد نمی‌کند.

پورمحمدی گفت: کاهش اختلاف ارز نیمایی نیز مهم است که سوء استفاده ایجاد کرده است ما به طور مشخص وظیفه داریم پایه‌های تولید را و موانع برطرف کنیم و به مردم عزیز عرض می‌کنم، اگر می‌خواهید بفهمید اقتصاد چطور است به بورس نگاه کنید هر علامت دیگر غیر تخصصی، غیر کارشناسی و شعار است.

وی افزود: تلاش من در دولت آینده بورس شاخص روشن شفاف و گزارش با برنامه و آینده‌دار اقتصاد ایران باشد. فکر می‌کنم حداکثر ظرف یک سال ما جهش کلی و تراز کاملاً مثبت به بازار سرمایه و بورس اعطا خواهیم کرد.

پورمحمدی گفت: در موضوع اول در خصوص تولید دماسنج را بازار بورس معرفی کردم. موضوع دوم اداری و نظام اداری است. اگر شما بالاترین درآمد نفتی را داشته باشید، بهترین برنامه را برنامه نویسان بنویسند، بهترین مدیران در خدمت شما باشند با ساختار اداری و نظام معیوب اداری همه چی زمین‌گیر خواهد شد. بهره وری به صفر می‌رسد منابع هضم و اصطکاک و بحران در جامعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل گرفتاری‌های تاریخ اخیر ما مسئله نظام اداری و بروکراسی معیوب است. مدیران ارشد ما به این قصه توجه ندارند علت آن این است که ناآگاه هستند.

وی افزود: به عنوان یک طلبه ادعا ندارم ولی در این حوزه علم و یقین دارم، ۴۵ سال در عمده حوزه‌های اداری کشور حضور مستقیم و کارشناسی داشتم. می‌گوییم دولت چابک و متناسب اما راهکار آن چی است که دنیا آن را تجربه کرده است. الان تجربه‌های بسیار موفقی وجود دارد و جلوی چشم ما است.

دولت الکترونیک امروز مشکل گشا است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت الکترونیک امروز مشکل گشا است. اما توجه کنیم نه دولت ظاهری و سوری و کامپیوتر جلوی چشم باشد و دفاتر خدمات الکترونیک این‌ها نیست. دولت الکترونیک یعنی اینکه شما به هیچ دفتر و دستگاه دولتی مراجعه نکنید. یعنی شما منتظر نمانی و هزینه زیادی خرج نکنی این یعنی دولت الکترونیک.

وی افزود: امروز مردم تکلیفشان را نمی‌دانند آیا به کامپیوتر بروند یا کاغذ بفرستند. با این نظام اداری راه به جایی نخواهیم برد. من به کارمندان و مدیران احترام می‌گذارم. بسیاری از آنها متعهد وفادار و مومن و سخت‌کوش هستند. این وظیفه مدیر است که ساختار را اصلاح کند.

وی افزود: بسیاری از افراد در دفاتر می‌توانند مشاور باشند. مشاوران می‌توانند مردم را راهنمایی کنند. بدانیم یکی از مشکلات اصلی کشور نظام اداری است و ما با نگاه نو نگاهی که در دنیا تجربه شده است و خودش را ثابت کرده دولت‌ها را کوچک و کم هزینه با بهره‌وری بالا کرده است از این تجربه استفاده کنیم.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.