×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تنها ۴ درصد از سطح کشور تحت فعالیت های معدنی است

به گزارش خبرنگار
اقتصادی
امتداد نیوز

، رئیس خانه معدن، محمدرضا بهرامن در مراسم ملی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: انتظار نداشته باشیم کس بیاد ایران را بسازد، ما باید ایران  را خودمان بسازیم. 

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به تورم ریشه دار بیان داشت:یک ناامیدی در بخش تولید دیده می شود، اما باید بخش خصوصی و مسولان دست به دست هم دهند تا در جهت رونق تولید قدم برداریم. 

وی افزود: کشور ما یک کشور خاص از لحاظ ساختار زمین شناسی است و مقام معظم رهبری نیز بر رشد اقتصادی در این بخش تاکید می کنند که به حق درست است.

وی افزود : جمعا ۴ درصد از سطح کشور تحت فعالیت های معدنی است و سرمایه گذاری در این بخش از ۶۵ سال پیش تاکنون ۵۵ میلیارد دلار بوده است.‌

رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد : کشورمان ایران در کنار کشورهای  امریکا و روسیه دارای شرایط خاص معدنی است  که باید با همراهی بخش دولتی و خصوصی از آن بهره برداری شود. 

بهرامن گت:  باید مزیتها را در بخش  معدن شناخت. در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای معادن تعریف شده است که باید و ضروری است در این زمینه زیرساخت ها تامین شود.

رئیس خانه معدن ایران بیان داشت:  ذخایر معدنی در همه کشورها جزو تملک حاکمیت است بنابراین اگر از این ذخایر استفاده نکنیم خیانت کرده ایم.

وی افزد: درآمدهای شیرین نفتی در بودجه اجازه نداد که بخش معدن رشد واقعی خودش را داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.