×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
آمادگی صنعتگران داخلی برای توسعه صادرات در صنعت آسانسور

به گزارش خبرنگار
اقتصادی
امتداد نیوز

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور و پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها و قطعات در فضایی بالغ بر ۲۶ هزار متر مربع توسط اتاق تعاون ایران با حضور محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و با شرکت بیش از ۱۳۵ شرکت داخلی و خارجی از جمله آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین و… آغاز شد.

حضور هیات‌های تجاری از کشور ترکیه، الجزایر، عراق، افغانستان، پاکستان، اقلیم کردستان و عمان و برگزاری نشست‌های B۲B بین این هیات‌ها و مشارکت‌کنندگان نمایشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های این نمایشگاه است.

بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی، بالابرها، نقاله ها و قطعات گفت: با توانمندی در صنعت آسانسور، صنعتگران داخلی می توانند تا ۲۵ طبقه آسانسور بسازند و توانستیم  در حد بالایی به خودکفایی برسیم.

وی اضافه کرد: کشور ما در این صنعت رشد خوبی داشته و گام های مهمی برای رسیدن به خودکفایی کامل برداشته است.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما در حوزه مسکن، کارگاه بزرگ ساختمانی است، قطعا صنعت آسانسور بیشتر مورد توجه است.

عبدالهی خاطر نشان کرد:  با روند  رو به رشد این صنعت در آینده نچندان دور در این صنعت به طور کامل خودکفا خواهیم بود و امیدواریم که کشور بتواند تمام نیازهای خودش در این حوزه را بطور کامل تولید کند.

 

کاهش ارزبری ۱۰۰ میلیون دلاری در صنعت آسانسور

محمدمحمد برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آسانسور و پله برقی، بالابرها، نقاله ها و قطعات گفت: در سال‌های اخیر در این حوزه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کاهش ارز بری داشته ایم که اگر برخی موانع در حوزه مواد اولیه برداشته شود و بتوانیم با قیمت های جهانی و مناسب مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم، سهم بازارمان در حوزه های صادراتی نیز حتما افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: در صنعت آسانسور بیشترین موضوع ایمنی است که در ارتباط مستقیم با ضمانت کالا است و بیشتر توسط تولیدکنندگان داخلی دنبال می شود  که به کالای خودشان مطمئن باشند و این سطح ضمانت را ارتقا بدهند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: این دلایل مختلف باعث شده است که این صنعت در سالهای اخیر رشد خوبی داشته و پیوند با  شرکت های دانش بنیان نیز تقویت شده است .

برادران گفت: پیش از این در حد ۱۰ طبقه می توانستیم تولید آسانسور داشته باشیم که الان بیشتر از ۲۰ طبقه می توانیم تولید کنیم که نشان دهنده ارتقا تولید در این صنعت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کاهش ارز بری داشته ایم اگر برخی موانع در حوزه مواد اولیه برداشته شود و بتوانیم با قیمت های جهانی و مناسب مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم سهم بازارمان در حوزه های صادراتی نیز حتما افزایش خواهد یافت.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ابراز داشت: نگاه ما این است این اتفاق در یک حوزه رقابتی صورت بگیرد و مصرف کنندگان و صاحبان صنعت ساختمان بتوانند انتخاب کنند که با کدام رویکرد از کدام محصول این صنعت استفاده کنند.

شرکت‌های حاضر در این رخداد نمایشگاهی آخرین دستاوردهای خود را در قالب گروه‌های کالایی آسانسور، پله برقی، بالابر و نقاله، جرثقیل و بالابرهای زنجیری، جک، لیفتراک و سایر لیفت‌ها، پیاده روی متحرک، هوشمندسازی و فناوری‌های نوین در صنایع وابسته به بالابرها و نقاله‌ها و سایر گروه‌های مرتبط در معرض نمایش خواهند گذاشت.

شرکت‌های داخلی و خارجی فعال و شرکت‌های تولیدکننده آسانسور و تجهیزات وابسته، به همراه شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌ای، فرصت دارند تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و با بازدیدکنندگان و خریداران بین‌المللی در ارتباط باشند.

علاوه بر شرکت‌های صنعتی، نمایندگان دولتی و نهادهای مربوط به صنعت آسانسور نیز در این نمایشگاه حضور دارند و به منظور حمایت از توسعه صنعت آسانسور و حل مشکلات مرتبط با آن، با شرکت‌ها و خریداران در ارتباط هستند. نمایشگاه بین‌المللی آسانسور در ایران، به عنوان یک رویداد بزرگ صنعتی، فرصتی عالی برای آشنایی با آخرین دستاوردها و تحولات در زمینه آسانسور و تجهیزات وابسته آن، برقراری تعامل با افراد و شرکت‌های مرتبط با این صنعت و برقراری تعاملات تجاری بازار جهانی است.

زمان بازدید از این نمایشگاه ۸ صبح تا ۳ عصر ۱۸ تا ۲۱ تیرماه است و علاقه‌مندان می‌توانند از آخرین فنّاوری‌های این صنعت بازدید کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.