×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آخرین نشست خود با رسانه ها چه گفت؟

امتداد-مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیا این که دستیابی به تولید و بومی سازی کاتالیست های مهم ومورد نیاز صنعت یکی ازهدف گذاری های اصلی در دولت سیزدهم بود گفت: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی‌ به صنایع داخلی اقدامی انقلابی در حمایت از تولید داخل بود
به گزارش خبرنگار اقتصادی امتداد، مرتضی شاهمیرزایی در نشست خبری پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران در تشریح اهداف و ویژگی های این همایش توضیح داد: در همایش پانردهم آخرین دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران و جهان ارائه خواهد شد و جهت‌گیری‌های آینده صنعت مرور می‌شود.همچنین رونمایی از آخرین طرح‌های توسعه، فناوری‌ها و پیشرفت‌های فناورانه، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و آشنایی با ظرفیت‌ها در کنار برگزاری نمایشگاهی همزمان با همایش، در برنامه قرار دارد
وی پرهیز از جهت‌گیری‌های مضر برای محیط زیست و به‌طور کل زیست بشر و استفاده از فناوری‌های چدید برای توسعه پتروشیمی را از دیگر محورهای این همایش اعلام کرد و افزود: اگر از حرکت سریع فناورانه پتروشیمی در راستای کاهش آلایندگی عقب بمانیم، ممکن است در آینده با جرایمی که در این زمینه احتمال دارد در نظر گرفته شود مواجه می‌شویم که خوشبختانه در این زمینه، با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خوبی داریم تا بیش از گذشته، فعالیت صنعت پتروشیمی مطابق با اصول محیط زیستی باشد.
معاون وزیر نفت تصریح کرد:جذب و مدیریت کربن از موضوعاتی است که در این راستا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت ، چراکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این زمینه پیشتاز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه اقدام این شرکت درخاموشی فلرها برای جلوگیری از هدر رفت گازهای همراه و آلودگی محیط زیست را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این راستا برنامه‌ریزی و همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی همه گازهای همراه شرق و غرب کارون تا پایان سال آینده جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: گام بلند برای تحقق این هدف بهره‌برداری از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس بود که با ورود صنعت پتروشیمی شاهد راه‌اندازی آن در سال گذشته بودیم که پس از فرآورش گازهای همراه در این مجتمع و استفاده از محصول به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها، ارزش افزوده برای کشور ایجاد می‌شود.

شاهمیرزایی ادامه داد: ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ نیز پس از سال‌ها با برنامه‌ریزی فشرده شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با تلاش هلدینگ اهداف امسال به بهره‌برداری رسید که روزانه گازهای همراه چند میدان‌ را جمع‌آوری می‌کند.

وی به سرمایه‌گذاری پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی مارون برای جمع‌آوری مشعل‌های شرق کارون اشاره و بیان کرد: انتظار می‌رود با همکاری تنگاتنگ شرکت ملی نفت ایران با پتروشیمی‌ها شاهد خاموشی‌ همه فلرها باشیم و سال آینده جشن خاموشی مشعل‌ها را بگیریم.
تا پایان سال از ظرفیت تولید 101 میلیون تن عبور خواهیم کرد
معاون وزیر نفت با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی صنعت پتروشیمی رشد چشمگیری داشت، گفت: ما در زمان انقلاب در 100درصد پیش‌نیازهای صنعت وابستگی داشتیم، اما با برنامه‌ریزی‌های خوبی که بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفت، ماحصل آن این شد که 6 مجتمع پتروشیمی در زمان انقلاب، به بیش از 80 مجتمع پتروشیمی رسید.
وی افزود: امروز به‌ ظرفیت نزدیک به 100 میلیون تن رسیدیم و تا پایان سال از 101 میلیون تن عبور خواهیم کرد؛ غربالگری طرح های بالادست انجام شده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، جهت‌گیری‌ها به صمت توسعه زنجیره اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیا این که دستیابی به تولید و بومی سازی کاتالیست های مهم ومورد نیاز صنعت یکی ازهدف گذاری های اصلی در دولت سیزدهم بود گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنم که تمامی کاتالیست‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور که 99 کاتالیست، جاذب و آغازگر‌ها هست را بومی سازی کرده‌ایم و صاحب فناوری آن شده‌ایم
.

تهیه سند تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

وی تهیه سند تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی را از دستاوردهای مهم این صنعت دانست و افزود: اصلاح اساسنامه نیز مراحل نهایی را طی می‌کند که براساس آن راهبردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: امروز برنامه راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحقق برنامه هفتم و هشتم توسعه و چشم‌انداز بیست و پنجاه ساله صنعت پتروشیمی ترسیم شده است.

شاهمیرزایی به بازنگری طرح‌ها و پروژه‌ها و تعیین تکلیف طرح‌های متوقف و نیمه‌تمام در سه سال اخیر اشاره و بیان کرد: طرح‌های پتروشیمی در منطقه مکران به سرعت در حال اجراست و انتظار می‌رود تا سالی یک تا دو طرح تکمیل شود.

صنعت پتروشیمی در تأمین ارز کشور بسیار خوش درخشید

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در تأمین ارز کشور بسیار خوش درخشید، گفت: : برنامه ارزآوری پتروشیمی در سال 1400 بالغ بر 6 میلیارد دلار بود، این رقم به میزان 12 میلیارد دلار محقق شد.
وی افزود: در سال 1401 این رقم به 16 میلیارد دلار رسید ، همچنین با تغییر رویکرد عرضه محصولات پتروشیمی در سال گذشته ، حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی‌ به صنایع پایین‌دست انجام شد و نزدیک یک میلیون تن عرضه محصولات در داخل را افزایش داد. این اقدام جهاد اقتصادی و انقلابی برای صنعت بود.


 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.