×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
پیاده‌روی اربعین یک فرصت طلایی تربیتی است

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، حجت الاسلام محسن گمار با حضور در کمیته زینبیون عمود ۸۳۳ طریق نجف به کربلا و در گفت وگو با ستاد رسانه ای این کمیته، به نقش پیاده‌روی خانوادگی در ایام اربعین حسینی اشاره و اظهارکرد: فرصت پیاده روی اربعین ، یک محمل و بستری خوب برای تربیت دینی نظام خانواده است. پیاده روی اربعین یک فرصت عالی برای تربیت فرزندان است که پدر و مادر باید در نقش یک انسان راهبر ، پشتوانه عمیق فکری و اعتقادی برای فرزندانشان باشند.

وی تصریح کرد: پدر و مادر باید اتفاقات زندگی شان را به امام حسین (ع) گره بزنند؛ به عنوان مثال گاهی که بر فرزندانشان سخت می گذرد بگویند که آن اتفاق پیش آمده خیلی سخت است اما دیگر امام حسین (ع) در شرایط سخت کربلا بر او و خانواده اش چه گذشت. یعنی فرزند را به سمتی ببرند که شرایط خود را با زمان سختی شرایط امام حسین (ع) تطبیق دهد.در این صورت کاربردی شدن جریان کربلا در نظام زندگی برای فرزندان، معنا می یابد.

حجت الاسلام گمار با اشاره به فضای تربیتی کودک هم گفت: بچه ها ناخودآگاه در حال تحلیل حوادثی که پیرامونشان رخ می دهد هستند، صحنه های مختلفی را می بیند و درآن  صحنه ها نسبت خود با خانواده را می سنجند. چه بخواهیم اثر تربیتی بگذاریم یا خیر، کودک صحنه ها را می بیند و فضا را احساس  و تحلیل و برداشت می کند.

وی تصریح کرد: در سفر اربعین خواه یا ناخواه کودک صحنه های خانواده های دیگر را می بیند ونوع رفتار دیگران بر او اثرگذار است. پیاده‏‌روی اربعین، پر از سکانس های متنوع و قشنگ است که کودک تحلیل ، برداشت و بهره وری خود را انجام می دهد.

این فعال تربیتی حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه رخدادها می تواند مایه رشد کودکان شود؛ خاطرنشان کرد: کودکان از رخدادهای پیش آمده در زندگیشان درس می گیرند. قدم گذاشتن فرزندان در مکتب امام حسین علیه السلام افراد را قدردان و شکرگزار می کند و در نهایت همان فرزند که در مکتب امام حسین (ع) قرار گرفته کمک حال پدر و مادر خواهد شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.