×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
سیستم‌های جامع بیمه‌گری باید از انحصار خارج شوند

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به راه اندازی سیستم جامع بیمه گری بیمه پردیس گفت: سیستم‌های جامع بیمه‌گری یکی از دغدغه‌ها و نیاز های اساسی صنعت بیمه است و باید از انحصار خارج شود.
وی افزود:در سال‌های اخیر CORE Insurance یا بیمه‌گری متمرکز یکی از دغدغه‌های مهم صنعت بیمه و بیمه مرکزی در حوزه فناوری بوده و  نیازمند این هستیم که به سمت توسعه بستر فناوری جامع در شرکت‌های بیمه‌ای حرکت کنیم؛ چراکه این مهم نیاز اساسی صنعت بیمه به شمار می رود.
دکتر استادهاشمی اتصال به شبکه برون سازمانی بیمه‌ای را از نیازهای سیستم جدید بیمه‌گری دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های خوب این سیستم جامع بیمه‌گری، اتصال به شبکه‌های برون سازمانی مانند سامانه‌های فروشگاهی است.
وی افزود: این اقدام بیمه پردیس قابل تقدیر است و  مانعی برای دیگر شرکت‌های بیمه‌ای در راستای توسعه و طراحی سیستم‌های جامع بیمه‌گر نیست.
رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: داده های موجود در صنعت بیمه بسیار ارزشمند بوده و از آنجایی که مشکلاتی در حوزه داده و شبکه اطلاعات بیمه‌ای در این صنعت وجود دارد، بیمه مرکزی در حال کار بر روی معماری جدید طراحی داده‌ها است.

در ادامه نیز  دکتر علی بنیادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی – گفت:وجه ممیزه بیمه پردیس راه اندازی این نرم افزار بیمه گری  core insurance بود که توانست در کنار عملیات بیمه گری در مسیر توسعه ITنیز گامی موثر بردارد .
وی افزود: خوشبختانه با ورود شرکت های بیمه به عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان امیدوار بود نرم افزارهای بیمه گری بر پایه شخصی سازی بیمه نامه برای بیمه گزاران طراحی شود و آنها بتوانند بیمه نامه هایی متناسب با نیاز خود طراحی و خریداری کنند.
بنابراین بحث شخصی سازی بیمه نامه‌ها یکی از اقداماتی است که به تحقق کیفی سازی صنعت بیمه کمک شایانی می‌کند.
همچنین، مهندس مختاری رییس مرکز فاوا بیمه مرکزی ضمن قدردانی از این اقدام شایسته بیمه پردیس در راستای توسعه زیرساخت های فناوری صنعت بیمه گفت: ما در بیمه مرکزی برای هموار سازی مسیر شرکت های بیمه در تقویت زیرساخت های فناوری آماده ایم و تلاش می کنیم در آینده این فناوری‌ها به همه شبکه بیمه‌ای کشور تسری یابد.
در ادامه نشست، دکتر مسعود حجاریان  – رئیس هیأت مدیره شرکت بیمه پردیس – به عنوان متولی و طراح سیستم جامع بیمه‌گری نسیم گفت: به باور بسیاری از خبرگان صنعت بیمه، یکی از مهم‌ترین چالش این صنعت، در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بیمه‌گری است. این چالش ریشه در طول فعالیت شرکت‌های بیمه داشته و در سال‌های اخیر به واسطه تغییر و تحولات حوزه فناوری و شکل‌گیری بازیگران جدید، بسیار جدی‌تر از پیش، در دستور کار قرار گرفته است.
وی در رابطه با این سیستم جامع بیمه‌گری گفت: این سیستم فعالیت‌های بیمه‌گری را در بستر دیجیتال تامین می‌کند و تمام تامین کنندگان مثل شبکه فروش، شبکه خسارت، شبکه ارزیابی، جامعه پزشکان و وکلا و همچنین دیگر بخش‌های تامین کننده را مدیریت و ارزیابی می‌کن
دکتر حجاریان خاطر نشان کرد: علاوه بر این در حوزه کارشناسی پرداخت خسارت، جذب و نگه‌داری مشتریان حقیقی و حقوقی، ارزش آفرینی برای بیمه گذاران و شرکت‌های بیمه‌ای، حسابداری و گزارش‌گری از دیگر ویژگی‌های این سیستم جامع بیمه‌گری جدید است.
گفتنی است در پایان این نشست از نرم افزار جامع بیمه گری شرکت بیمه پردیس رونمایی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.