×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
ارتقاء رتبه جهانی و رشد قابل‌توجه ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 22 مرداد ماه در محل ساختمان شماره 2 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به تحلیل وضعیت کنونی صنعت بیمه کشور و ارائه گزارش‌هایی از عملکرد این صنعت در سال ۱۴۰۲ پرداخت و با ارائه آمار و ارقام مهم، نشان داد که چگونه ضریب نفوذ بیمه و رتبه جهانی ایران در این صنعت بهبود یافته است. 

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در این نشست با اعلام خبر ارتقاء رتبه جهانی و رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور ، گفت: در سال ۱۳۹۹ ضریب نفوذ بیمه ۲.۱۲ درصد بود و این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۲.۱۴ درصد افزایش یافته است. این ارتقاء، رتبه جهانی ایران را از ۶۶ به ۵۹ بهبود داده و در سطح منطقه‌ای همچنان در رتبه ۴ باقی مانده‌ایم. 

وی با اشاره به حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در این سال، حق بیمه تولیدی به حدود ۲۷۹ هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است. همچنین حق بیمه تولیدی در رشته زندگی به ۳۹ هزار میلیارد تومان رسید که با رشد ۵۸.۳ درصدی همراه بوده است. با این حال، سهم بیمه زندگی در پرتفوی همان ۴ درصد باقی مانده است. 

استاد هاشمی با اشاره به میزان خسارت‌های پرداختی، افزود: در سال ۱۴۰۲، میزان خسارت پرداختی به ۱۶۲ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است. 

در ادامه این نشست، رئیس کل بیمه مرکزی ایران از اقدامات کلیدی در این نهاد طی سال گذشته یاد کرد و گفت: تأسیس صندوق حوادث طبیعی ساختمان و تسری بیمه شخص ثالث به حوزه ریلی قطار شهری و بین‌شهری از جمله این اقدامات بوده است. همچنین، صدور ویزای الکترونیک در مرزها و تسریع در ارائه خدمات بیمه‌ای نیز از دیگر دستاوردهای ما در سال گذشته بوده است. 

وی با اعلام خبر تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های جدید در حوزه بیمه، از جمله آیین‌نامه بیمه عمر و زندگی و آیین‌نامه تعارض منافع در صنعت بیمه، افزود: در سال ۹۹ تعداد محصولات نوین بیمه‌ای ۱۰ مورد بود، اما این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۲۱ محصول جدید رسید و در سه ماه اول امسال ۱۵ محصول جدید به بازار عرضه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.