×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
تسهیل در ارائه غیرحضوری خدمات بیمه‌ای با طرح «دفتر مجازی نمایندگان»

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت بیمه ایران در تشریح فعالیت‌های این حوزه گفت: اعطای نمایندگی در انواع حقیقی، حقوقی و تخصصی فروش بیمه‌های زندگی(عمر) به متقاضیان و مدیریت بر فضای کسب وکار نمایندگان و نظارت بر عملکرد آنها از وظایف این حوزه است ضمن اینکه تنظیم شرایط همکاری با کارگزاری‌ها نیز در دستور کار اداره کل قرار دارد که کلیه فرایندهای فوق در حال حاضر توسط ۳۰ همکار پرتلاش در قالب ادارات مختلف ازجمله؛ پذیرش، نظارت، کارگزاران، پاسخگویی به شکایات، کمیته‌ها و شوراها و فناوری اطلاعات و آمار انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: در نمایشگاه امسال صنعت مالی برای اولین بار اداره کل امور نمایندگی‌ها حضور موثری در غرفه بیمه ایران دارد و روزانه سه همکار بطور ثابت از مجموعه همکاران اداره کل امور نمایندگی‌ها در غرفه بیمه ایران در کنار سایر همکاران مستقر هستند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه شرایط پذیرش نمایندگی‌ها به ویژه نمایندگی‌های بیمه عمر به مراجعه کنندگان مشاوره تخصصی ارائه داده و زمینه جذب نماینده وفق شیوه‌نامه‌های مربوطه را فراهم می‌کنند. ضمن آنکه با هماهنگی حوزه‌های ذی‌ربط هر روز کلاس آموزشی ۲ ساعته‌ای نیز برای نمایندگان و بازدیدکننده از نمایشگاه با موضوعات کاربردی مختلف در نظر گرفته شده‌است.

بحیرایی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های بعمل آمده با کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران، یک نماینده در طول ساعات برگزاری نمایشگاه به صورت آنلاین خدمات بیمه‌ای مورد نیاز را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

وی با اشاره تاثیر فناوری‌های روز دنیا بر کسب‌وکارها افزود: رشد روز افزون فناوری اطلاعات موجب شده تا کسب‌وکارها مشمول تغییرات اساسی شوند و ناگزیر ما نیز باید با این تغییرات منطبق باشیم. به همین منظور دو جلسه از کلاس‌های آموزشی به آموزش سامانه خسارت برخط بیمه ایران ویژه نمایندگان، اختصاص داده‌شده‌است تا با توجه به برنامه‌های آتی شرکت در زمینه واگذاری بخشی از اختیارات پذیرش و رسیدگی خسارت به شبکه نمایندگان، نمایندگان محترم بتوانند آگاهی‌های لازم را کسب نموده و در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به بیمه‌گذاران بهتر و موفق‌تر عمل کنند.

مدیرکل امور امور نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران در ادامه افزود: در راستای برنامه‌های عملیاتی تعریف شده در سال ۱۴۰۳ و سیاست‌های اداره کل امور نمایندگی‌ها، با توجه به آیین‌نامه‌های جدید ابلاغی بخصوص آیین‌نامه ۱۰۶ شورای عالی بیمه که جایگزین آیین‌نامه ۷۵ شده، برآنیم در جهت تحول دیجیتال و برای تسهیل فعالیت‌های نمایندگی و حذف قید مکان از کسب‌وکار نمایندگان، طرح دفتر مجازی نمایندگان را که در دستور کار قرار گرفته، هر چه زودتر عملیاتی نموده و به سرانجام برسانیم تا نمایندگان محترم شرکت بتوانند از همه ویژگی‌های یک دفتر فیزیکی در قالب یک دفتر مجازی که ذیل یک دامنه مستقل اینترنتی تعریف می‌شود، بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت بیمه ایران تصریح کرد: نکته دیگری که در درون شرکت در حال انجام آن هستیم؛ بهره‌برداری از سامانه جامعی تحت عنوان مدیریت یکپارچه امور نمایندگان (سمین) است، سامانه‌ای که با اتصال به “سامانه سنهاب” بیمه مرکزی کلیه فرآیندهای پذیرش و نظارت بر نمایندگان را در قالب یک داشبورد مرکزی با لایه های مختلف دسترسی از سطح نماینده ، شعبه ، استان ، ستاد و … هدایت و مدیریت می‌کند

حمیدرضا بحیرایی با اشاره به توجه ویژه شرکت سهامی بیمه ایران به نمایندگان خود گفت: هم اکنون بیش از ۹۰درصد فروش شرکت از طریق شبکه نمایندگان انجام می‌شود و بیش از ۱۳ هزار نماینده حقیقی و حقوقی و ۳ هزار کارگزار در سطح کشور فعال هستند که یکی از بزرگترین شبکه‌های نمایندگی و ارائه خدمت در کشور است و مزیت رقابتی شرکت بیمه ایران محسوب می‌شود.

وی افزود در این راستا و به منظور تشویق و ترغیب نمایندگان محترم شرکت و تقدیر از نمایندگان برتر فروش برگزاری دومین دوره جشنواره ستارگان فروش در همه رشته‌ها در دستور کار قرار دارد.

بحیرایی همچنین اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی در زمینه توسعه فروش بیمه‌های زندگی، همکاران حوزه بیمه‌‌های عمر در حال برگزاری “جشنواره ستارگان فروش بیمه‌های زندگی” هستند که فرصت خوبی هم برای بیمه‌گذاران و هم نمایندگان شرکت است که از طرح‌های تشویقی جشنواره استفاده نمایند.

وی افزود شرکت سهامی بیمه ایران با نگاهی به مباحث پایه‌ای از جمله اشتغال، توسعه مناطق کم‌برخوردار با رویکرد فرهنگ‌سازی بیمه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که در دورافتاده‌ترین مناطق کشور نیز خدمات و محصولات خود را از طریق نمایندگی‌های خود به اقشار مختلف مردم ارائه می‌دهد.

حمیدرضا بحیرایی در پایان گفت: ضمن قدردانی از مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد، از روابط عمومی شرکت بیمه ایران برای فرصتی که فراهم کردند تا بتوانیم در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور بخشی از فعالیت‌‌های خود را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهیم، سپاسگزاری می‌نمایم و امیدوارم برگزاری این نمایشگاه بتواند نقش بسزایی در حرکت پویای نمایندگان داشته و به آنها انگیزه بیشتری برای فعالیت‌شان بدهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.