×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
افتتاح 6 پروژه جدید تا پایان امسال

امتداد- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از تعدیل و کاهش 50 درصدی زیان انباشته سال گذشته این شرکت خبرداد و گفت : تا پایان امسال شش پروژه به بهره برداری می رسد.

به گزارش امتداد  ،مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان طی نشست خبری در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران در خصوص نحوه جهت جبران زیان انباشته این شرکت  اظهارداشت: زیان انباشته سنتواتی و مربوط به سال های گذشته است.با برنامه ریزی و سیاست گذاری هایی که انجام دادیم زیان توانستیم زیان انباشته سال 1401 را که رقمی معادل 5/8 همت بود حدود 30 درصد کاهش دهیم و در صورت های مالی 1402 به 4/2 همت برسانیم ، در حال حاضر نیز با توجه به حکم دیوان عدالت اداری جهت ابطال دستورالعمل افزایش نرخ خوراک گاز صنایع، با تاییدیه وزرات نفت در پاسخ به استعلامات انجام شده شاهد تعدیل صورت های مالی سال گذشته و کاهش 50 درصدی در زیان انباشته خواهیم بود.

 

وی در ادامه با اعلام اینکه در 5 ماهه نخست امسال 4 پروژه افتتاح شده است، گفت: یکی از این پروژه‌ها پلنت اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت نامی 25000 نرمال مترمکعب در ساعت که در صنایع درمانی کاربرد دارد. همچنین دو پروژه دیگر کوره پاتیلی 3 (LF) و مخازن ذخیره آب اضطراری ذوب آهن اصفهان نیز افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: علی‌رغم مشکلات استان در تامین انرژی، باتوجه به اینکه صنعت فولاد آب‌بر است پروژه مخازن ذخیره آب را احداث کرده‌ایم و از 5 روز تا یک هفته از این مخازن استفاده می‌کنیم.

کوهی اضافه کرد: خوشبختانه با برخورداری ذوب آهن اصفهان از سه نیروگاه، قادر به تولید فولاد هستیم و با استفاده از ظرفیت تولیدات خود به نوعی توانسته‌ایم یوتیلیتی خودمان را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: حدود 21 درصد پروژه انتقال آب از دریای عمان به صنایع اصفهان از سوی ذوب آهن اصفهان انجام می‌شود که تا پایان سال آینده به اصفهان منتقل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: در پروژه پساب و آبرسانی ذوب آهن اصفهان حدود 75 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم که در دهه فجر به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

کوهی اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز در بحث پساب صنعتی، پروژه تصفیه خانه مرکزی با همکاری مپنا آغاز شده که اواخر فصل پاییز آماده بهره‌برداری می‌شود. البته هم‌اکنون این پروژه حدود 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با یادآوری اینکه موافقت‌نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری و ذوب آهن اصفهان به امضاء رسیده گفت: طی 2 ماه اخیر این تفاهم‌نامه با معاونت علمی منعقد شده که تا یک ماه آینده این پروژه به نتیجه می‌رسد و پروژه LF1 نیز در دستور کار ذوب آهن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 4 پروژه در ابتدای سال و 2 پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: متاسفانه در ابتدای سال جاری، صنعت فولاد با محدودیت‌های انرژی روبرو بود که امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید وزارت نیرو و نفت تدابیر جدیدی بیندیشند تا صنایع از انرژی لازم بهره‌مند شوند.

 

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص کاهش فروش این شرکت در در 5 ماهه امسال گفت: امسال در بخش فروش و صادرات صنایع فولادی با مشکلات عجیب و غریبی روبرو شدیم به خصوص در بخش بازگشت ارز صادراتی به قیمت نیمایی، که تقریبا صادرات فولاد را دچار مشکل کرد که در تمامی صورت‌های مالی صنعت فولاد و پتروشیمی این مشکل به صورت اساسی قابل مشاهده است.

وی همچنین اعلام کرد: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان هم‌سو با شعار سال، افزایش تولید به سه میلیون تن محصول را در دستور کار قرار داده و عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.