×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
ساخت دالان ایرانی – اسلامی در میدان تجریش

امتداد- المان دالان و طاق نمای سنتی با معماری ایرانی – اسلامی با هدف یکپارچه‌سازی ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مذهبی و ملی در میدان تجریش احداث شد.

به گزارش امتداد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: المان یا نماد شهری از جمله عناصر ویژه در طراحی شهری هستند که با کمک هنر معماری و پیکره‌سازی از ویژگی‌های اشکال و حجم‌ها، استفاده کرده و مفاهیم خاصی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به قدمت تاریخی و مذهبی میدان تجریش که محل حضور زیارت کنندگان بارگاه امام زاده صالح ابن موسی الکاظم (ع) و گردشگران است و مراسم های ملی و مذهبی در این میدان برگزار می شود با هدف فضاسازی مناسب و یکپارچه سازی ایستگاههای صلواتی، طاق نماهای کاهگلی در ضلع شمالی این میدان طراحی و احداث شد.

صفایی تصریح کرد: این طاق نماها علاوه بر پوشش کاهگلی با کاشی ها ورنگ آمیزی های اسلامی تزیین شده است تا با ترکیب بندی هماهنگ ایجاد شده باعث ایجاد ذهنیت تاریخی، فرهنگی و مذهبی در شهروندان شود.

معاون شهردار منطقه یک گفت: با توجه به اینکه امروزه نورپردازی شهری از جمله عناصر تأثیرگذار و کلیدی در طراحی فضای شهریِ امروزی محسوب می‌شود که در جلوه بصری و کیفی عناصر بسیار مؤثر است در تمامی ستون ها و طاق ها از جدیدترین سیستم های نور پردازی استفاده شده تا در ساعات شب، شهروندان از جلوه های بصری و زیبایی ایجاد شده از این اثر معماری بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.