×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
اجرای ویژه‌برنامه هفته جهانی نجوم در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران

امتداد -ویژه برنامه هفته جهانی نجوم به همت مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران با حضور استاد احمد دالکی پدر نجوم آماتوری ایران، علاقه‌مندان و دوستداران علم نجوم، در مرکز علوم برگزار شد.

به گزارش امتداد  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه اظهار داشت: در این برنامه اولین سخنرانی با موضوع «ظهور یک ستاره(نو اختر) در آسمان توسط حسن باقری مدرس و کارشناس ارشد فیزیک برای علاقه مندان ارائه و دومین سخنرانی با موضوع «سیر تحول در ایران» توسط علی ابراهیمی سراجی دبیر برگزاری هفته نجوم در ایران برای مخاطبان بیان شد.

رودکی عنوان کرد: در حاشیه سخنرانی های علمی به منظور آشنایی شهروندان با آزمایش های ساده فیزیکی و همچنین مسائل جدید فیزیک در زندگی روزمره، کارگاه آزمایش های فیزیک اجرا و جهت آشنایی کودکان با مفاهیم ساده نجوم، کارگاه نجوم کودکان و مسابقه نقاشی نجومی ارائه شد.

معاون شهردار منطقه یک افزود: حضور مدال آوران المپیاد جهانی نجوم در برنامه، حنانه خرم دشتی و علی نادری لردجانی دارنده مدال طلای جهانی المپیاد نجوم ۲۰۲۳ از کشور روسیه، مصاحبه و اهداء لوح تقدیر و هدیه به آنان از بخش های دیگر این برنامه بود.

گفتنی است بخش مهمی از ویژه برنامه روز جهانی نجوم، رصد ماه برای علاقه‌مندان بود که با توجه به اینکه در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد بود و زمان بیشتری در آسمان قرار داشت، توسط کارشناسان مرکز رصد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.