×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
اعتقاد برخی مسئولین به نسخه های غربی در اجرای امور کشور خطای بزرگی است

امتداد-امام‌جمعه رودبار قصران شمیرانات تاکید کرد : عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص از میان برداشتن موانع در مسیر پیشرفت می تواند کشور را به اعتلا برساند و مشکلات مردم را حل و فصل نماید.

به گزارش امتداد ، حجت‌الاسلام نیشابوری در خطبه سیاسی نماز جمعه ,شانزدهم شهریورماه در ابتدای اظهارات خود با یادآوری قیام خونین هفدهم شهریور سال پنجاه و هفت ، یاد شهدای این روز تاریخی و همچنین اولین شهید محراب آیت الله مدنی را گرامی داشت.

خطیب جمعه رودبار قصران شمیرانات با تاکید بر دعا بر فرج حضرت ولیعصر ( عج) ، متاسفانه بسیاری دعا برای ظهور و فرج امام عصر (عج) را بخصوص در مکان و زمان ویژه استجابت دعا فراموش کرده اند و امام از این بابت مظلوم واقع هستند.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) امام عصر به امامت رسیدند اظهار داشت: لازم است در کنار برگزاری و تکریم شهادت امام حسن عسگری(ع) برای سالروز به امامت رسیدن حضرت ولیعصر ارواحنا فدا مراسم جشن برگزار شود.
حجت‌الاسلام نیشابوری در ادامه با اشاره به ویژگی های منتظران امام عصر (عج) در حدیثی از پیامبر (ص) خاطر نشان کرد: أفضل أعمال أمتي انتظار فرج. از این رو بالاترین عبادت ، انتظار است.
وی اضافه کرد: انتظار حرف نیست بلکه عمل است ، همانند؛ مادر خانه ای که منتظر مهمان است و برای پذیرایی از مهمان خانواده با همکاری یکدیگر مقدمات را فراهم می کنند. منتظران واقعی نیز کسانی هستند که به لحاظ فکری, اعتقادی و عملی خود را برای ظهور ایشان آماده می کنند.
امام جمعه رودبار قصران و شمیرانات با تاکید بر این که ما باید ظهور امام عصر (عج) را برای شخص ایشان بخواهیم و نه تنها برای برآورده شدن حاجات شخصی افزود: باید برای فرج ایشان دعا کنیم که ، فرج در همه کارها در گرو فرج ایشان است.
حجت السلام نیشابوری با ذکر این سوال که انتظار و خواسته حضرت ولی عصر ( عج) از ما چیست ؟ گفت: عمل به تکالیف دینی ، اخلاقی و تکلیف مدار بودن در ارکان روز مره زندگی خواسته ایشان است و در همه حالات از یاد ایشان غافل نشویم بخصوص بعد از انجام فریضه نماز با ایشان به گفتگو و درد دل بنشینیم ، چراکه ایشان به ما بسیار نزدیک و از احوالات و مشکلات ما با خبرند و در حل مسائل یاری می کنند.
وی با توصیه بر اینکه ارادت به امام زمان ( عج) اقتضا می کند هر روز بعد از نماز صبح به حضرت سلام کنیم افزود: خواندن دعای آل یاسین هر روز و یا روزی چند مرتبه را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.
خطیب جمعه رودبار قصران شمیرانات در ادامه با اشاره به آغاز کار دولت جدید گفت : برای به ثمر رسیدن اقدامات و تصمیم ها لازم است موانع از میان راه برداشته شود و آنچه که از بیانات مقام معظم رهبری برداشت می شود ، موانع پیش پای دولتمردان و مسئولین سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی است.
وی افزود: «سستی مدیران در ایمان و باورهای انقلابی سبب آسیب های جدی به دستگاه دولت اسلامی است» . از این رو ما مدیری میخواهیم که با ایمان ، انقلابی و از روحیه جهادی برخوردار باشد.
حجت السلام نیشابوری اضافه کرد: «عدم باور به ظرفیت های درون کشور » یکی دیگر از موارد و دیدگاهی است که در میان برخی از مدیران وجود دارد در حالی که مقام معظم رهبری بارها در دیدار با روسای جمهور و مسئولین بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل های که در کشور وجود دارد مانند ژئوپلتیک جغرافیایی، ثروت های زیر زمینی و غیره …. تاکید کرده اند . حال مسئولی بر سر کار قرار گیرد که اعتقادی به این ظرفیت ها ندارد و در اجرای امور نگاه شأن به خارج از کشور است ، این بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف و پیشرفت کشور است.
حجت السلام نیشابوری افزود: همچنین« اعتماد به نسخه های بیگانگان»، یکی دیگر از مواردی است که مقام معظم رهبری آن را مانع تحقق پیشرفت دولت اسلامی عنوان کردند و فرمودند ؛ برخی از مسئولین ما در گوشه و کنار کشور به نسخه های بیگانه و غربی اعتقاد بیشتری دارند که این دیدگاه خطای بزرگی است.
خطیب جمعه شهرستان رودبار قصران ، شمیرانات اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در بیانات مقام معظم رهبری بارها بعنوان مانع پیشرفت در کشور یاد می شود ، « غفلت از دشمن و اعتماد به آن» است.
وی اضافه کرد: در چهل و پنج سال گذشته پس از پیروزی انقلاب هر جا با دشمن بطور خوش بینانه و اعتماد برخورد کردیم ، آن ها باعث زیان ما شدند.
حجت السلام نیشابوری خاطر نشان کرد: «دنیا طلبی و اشرافی گری » از دیگر موانعی است که رهبری معظم بدان تاکید دارند، چراکه اگر مدیری ، مسئولی دارای چنین صفتی باشد از دوجهت خسارت در بر دارد ، یکی اینکه به مرور انگیزه و اراده ها را در انسان سست می کند و دیگر این که سبک اشرافی گری را در سطح جامعه و در میان مردم ترویج می دهد.
خطیب جمعه شهرستان رودبار قصران شمیرانات « کم کاری و کم انگیزگی » را از دیگر مواردی اعلام کردند که از نظر مقام معظم رهبری جزو موانع پیشرفت در کشور است و توضیح داد: متاسفانه بسیاری از افرادی که در حال حاضر مسئول اند و بودند دچار تنبلی و کم کاری بودن و هستند. چنین افرادی برای کشور کارآیی ندارند و با توجه به اوضاع حاضر به مدیرانی پر توان، کاردان و پر تلاش نیاز داریم .
حجت السلام نیشابوری با بیان این که « عدم مبارزه جدی با فساد» از دیگر مواردی است که مقام معظم رهبری بعنوان یکی از موانع اصلی در مسیر پیشرفت کشور بر آن تاکید کرده اند گفت: حضور مدیران مفسد و عدم برخورد با فساد از سوی مسئولین آفت و پیامدهای سویی را برای کشور در پی دارد و باید توجه به این موضوع از سطح وزارتخانه ها تا رده های پایین تر مدیریتی در الویت باشد ، چراکه هر چند قوه قضا با فساد برخورد می کند ولی قوه مجریه می تواند مانع بروز آن شود.
خطیب جمعه شهرستان رودبار قصران شمیرانات در ادامه تاکید کرد : توجه مسئولین و مدیران به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص موانع پیشرفت کشور و عمل به توصیه های ایشان در این باره می تواند تشکیل یک دولت اسلامی است که می تواند کشور را به اعتلا برساند و مشکلات مردم را حل و فصل نماید.
وی در پایان با اشاره به اظهارات خبرنگار آمریکایی در مصاحبه با رسانه ها در خصوص یافته هایش در سفر به ایران توضیح داد: متاسفانه طبق گزارش های این خبرنگار خود تحقیری ، نادیده گرفتن ثروت ها و امکاناتی که مردم در کشور از آن برخوردارند ، مصرف گرایی بخصوص در حوزه انرژی ، چیزی معادل مصرف انرژی کل اروپا، میزان بالای جراحی زیبایی میان زنان و استفاده از لوازم آرایش ، اسراف از ویژگی های عمده در زندگی ایرانیان است در حالی که در امنیت بسر می برند و ما در آمریکا از چنین امنیتی برخوردار نیستیم.
حجت السلام نیشابوری اضافه کرد: نکته حائز اهمیتی که در گزارش این خبرنگار آمده است ، این موضوع است که وی ابراز خرسندی می کند از این بابت که رسانه های غربی توانسته اند سیاه نمایی و خود تحقیری را در افکار عمومی و اذهان مردم ایران جا بیاندازند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.