×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخ به پرسش‌های همکاران در مورد معوقات ترمیم حقوق کارکنان ثابت

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه‌ سرمایه‌ انسانی ‌و امور شورای شهرداری تهران، پیرو ایجاد برخی سئوالات و شبهات، اداره کل امور مالی و اموال شهرداری تهران در «تریبون‌بهشت» به پرسش‌های همکاران ثابت شهرداری تهران در خصوص «معوقات ترمیم حقوق» پاسخ داد.

۱- چرا پیامک واریزی با عنوان «واریز پاداش» ارسال شده در حالی که حقوق شهریورماه هم در این واریزی بوده و همین باعث سوء تفاهم همکاران شده که مبلغ واریز شده را معوقات ترمیم تلقی کرده‌اند؟
پاسخ: اگر همکاران محترم به همراه بانک و یا اینترنت بانک خود مراجعه کنند، توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری به صورت کامل این عبارت درج شده است: «واریز حقوق، ترمیم حقوق و پاداش ۶ ماهه»، اما به دلیل محدودیت‌های فنی سامانه پیامکی بانک شهر، به صورت خودکار صرفاً عبارت «واریز پاداش» انتخاب و ارسال شده است که از این بابت و تولید سوءتفاهم برای برخی همکاران عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

۲- چرا برای واریز معوقات ترمیم، فیش صادر شده؟
پاسخ: طبق قوانین مصوب کشوری (قانون بودجه)، هرگونه واریزی (چه معوقه و چه غیرمعوقه) برای کارکنان ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها و… صرفاً و الزاماً باید با صدور فیش صورت گیرد. بنابراین معوقات ترمیم حقوق هم از این قاعده مستثنی نیست و عدم صدور فیش برای آن تخلف قانونی محسوب می‌شود. با این‌حال، در فیش شهریورماه که در میز کار الکترونیکی بارگذاری شده، معوقات ترمیم به صورت جداگانه محاسبه شده و از نظر محاسبات به ویژه مالیات، ارتباطی به حقوق جاری ندارد.

۳- چرا حقوق و معوقات ترمیم در یک فیش گنجانده شده؟ چرا دو فیش جداگانه صادر نشده؟
پاسخ: طبق قوانین مصوب کشوری، برای هر فرد در ماه صرفاً یک فیش واریزی باید صادر شود و صدور بیشتر از یک فیش، ممنوع است.

۴- معوقات در چه آیتم‌هایی محاسبه شده؟
پاسخ: همان‌گونه که به صراحت در فیش حقوقی شهریورماه ۱۴۰۳ همکاران عزیز درج شده، معوقات ترمیم حقوق به صورت مکانیزه در زیرسیستم حقوق و دستمزد شهرداری تهران در سه آیتم «مابه‌التفاوت اضافه کاری، شب کاری و ایام تعطیل» محاسبه و پرداخت شده و درصدی از آن هم به روال مرسوم پرداخت حقوق‌ها، برای خود همکار در صندوق ذخیره بازنشستگی ذخیره شده است.

۵- چند نفر از همکاران مبلغ معوقات را دریافت نکرده‌اند و چرا؟
پاسخ: حدود ۱۸۰۰ نفر از همکاران عزیز تا کنون معوقات ترمیم حقوق را واریز نکرده‌اند:
گروه اول: همکارانی که از مرکز اصلی هزینه و محل خدمت اصلی خود به محل خدمت دیگری مأمور شده‌اند (۳۴۵ همکار)
گروه دوم: همکارانی که بعد از تاریخ محاسبه معوقات ترمیم، بازنشسته شده‌اند (۵۹۷ همکار)
گروه سوم: همکارانی که با عدم تطابق مدارک در سامانه محاسبه مواجه بوده‌اند (۸۵۸ همکار)نکته: ان‌شاءالله همکاران گروه اول و دوم، معوقات خود را با حقوق مهرماه ۱۴۰۳ دریافت خواهند کرد و برای گروه سوم نیز تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ واریز معوقات انجام خواهد شد.

۶- آیا از معوقات هم مالیات کسر شده است؟
پاسخ: طبق قوانین مصوب کشوری، هیچ واریز و پرداختی بدون محاسبه مالیات نمی‌تواند باشد. اما در راستای حمایت از معیشت همکاران محترم: در فیش صادره، مالیات معوقات از مالیات حقوق جاری جدا شد که مشمول کسر تصاعدی نشود و همکاران با ارقام مالیاتی درشت مواجه نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.