×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت از اسقاط ۱۴۰ هزار خودرو فرسوده خبر داد

به گزارش

امتداد نیوز

، محمود مشهدی‌شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: پس از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاح ماده ۱۰ آن و همچنین تصویب آئین‌نامه اجرایی از ابتدای سال ۱۴۰۳، شاهد رشد اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال، حدود ۲ برابر سال گذشته و در مجموع ۱۴۰ هزار خودرو اسقاط شده، افزود: ۱۳۷ هزار دستگاه مربوط به خودروهای سواری و وانت و همچنین ۳ هزار دستگاه یعنی حدود ۲ درصد مربوط به خودروهای دیزلی مانند کامیون، کامیونت، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس اسقاط شده است.

 

اسقاط موتورسیکلت در مرز صفر عدد

وی درباره اسقاط موتورسیکلت‌ها هم افزود: اسقاط موتورسیکلت حدود صفر است؛ از این‌رو باید درباره موتورسیکلت، جدول معادل‌سازی و قیمت گواهی آن تجدیدنظر جدی شود و با توجه به آمار بالای میزان موتورسیکلت‌های فرسوده باید نگاه جدی به اسقاط آنها کرد.

مشهدی‌شریف با اشاره به آمار خودروهای جایگزین، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار دستگاه در طرح جایگزین ثبت‌نام کردند؛ امسال ۲۷ هزار دستگاه ثبت‌نام کردند و تا پایان سال نیز ۳ هزار دستگاه خودرو دیگر ثبت‌نام خواهند کرد که در کل ۳ برابر سال گذشته خواهد شد.

وی ادامه داد: تخصیص نیافتن منابع لازم، تسهیلات ارزان‌قیمت، طرح‌های متعدد و نبود اطلاعات همه ذی‌نفعان، از جمله مشکلات طرح جایگزینی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.