×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 19 خبر
تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آسیب جدی به اقتصاد ایران وارد می‌کند

به گزارش

امتداد نیوز

​، یوسف نجفی، مشاور عالی رئیس اتاق ایران ، ورود جدی کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را خواستار شد و گفت: خواسته بخش خصوصی تعطیلی شنبه‌ها بود که به هر دلیلی مورد تصویب نهایی قرار نگرفت؛ اما مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، کاملاً برخلاف خواسته بخش خصوصی است و آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

یوسف نجفی در نشست فعالان اقتصادی استان فارس با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در اتاق شیراز، افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، واحدهای تولیدی و صنعتی از تعطیلی قطعی پنج‌شنبه‌ها ضرر هنگفتی خواهند دید و از دوستان کمیسیون اقتصادی می‌خواهیم تدابیری اتخاذ کنند که یا این لایحه رد شود و بخش خصوصی از اجرای آن مستثنا باشد.

او یادآور شد: در صورت تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، ارتباط مالی و پولی کشور با دنیا سه روز در هفته خواهد بود.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از نمایندگان مجلس خواست که در طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، به نظرات اتاق ایران توجه کنند.

نجفی اظهار کرد: طبیعی است که قوانین بعد از مدتی متناسب با شرایط و اقتضائات اصلاح و یا ترمیم شود مخصوصاً با توجه به ورود به انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال و بحث نسل پنجم فناوری نیازمند داشتن اتاق‌های نسل چهارم هستیم که به نظر می‌رسد ما هنوز در نسل اول و دوم ماندیم.

به گفته نجفی، قطعاً اصلاح قانون اتاق در جهت تقویت این نهاد بوده و مورد استقبال مجموعه ارکان اتاق است.

او با اشاره به موضوع ناترازی‌های انرژی، گفت: مدیریت ناترازی‌ها، به‌ویژه ناترازی برق عمدتاً از طریق مدیریت طرف مصرف انجام می‌شود؛ اما از مجلس و دولت می‌خواهیم که این رویکرد را کنار بگذارند و در کنار مدیریت طرف مصرف، به مدیریت طرف عرضه و جبران عقب‌ماندگی‌ها نیز بپردازند.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران در این زمینه از مجلس و دولت خواست که به پیشنهاد‌های بخش خصوصی که توسط اتاق ایران به دولت ارسال شده است اهتمام داشته باشند.

در پایان این نشست، سیدشمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به صحبت‌های نجفی در مورد تعطیلی پایان هفته، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مطالبه و پیشنهاد اتاق ایران در موضوع اصلاح ماده ۸۷ را پیگیری خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.