×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 1 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
ارز باید به کالاهایی داده شود که مشابه داخلی ندارد

به گزارش امتداد، سیداحسان قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور گفت: بیش از ۶ هزار واحد تولیدی در کشور امروز نیازمند تأمین ارز هستند و حوزه تولید ما به اندازه کافی مشکل دارد و نباید به دلیل کمبود ارز دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش تولید کشور در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت. باید پاسخ داده شود که تا چه حد تخصیص ارز به واحدهای تولیدی محقق شده است، قانون برنامه هفتم پیشرفت این موضوع را مورد تاکید قرار داده و باید تأمین ارز بخش تولیدی کشور مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اخیراً در معدن ذغال سنگ طبس حادثه‌ای رخ داده که ناشی از عدم فرماندهی در معادن به دلیل عدم تأمین مالی بود. تأمین مالی نیز وابسته به سیاست‌های ارزی و پولی است. ارتقا سطح تکنولوژی در حوزه صنایع و معادن و همچنین افزایش سطح ایمنی معادن باید تحقق یابد.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: عدم تأمین ماشین آلات مورد نیاز در واحدهای تولیدی یا معادن به سیاست‌های ارزی و پولی بازمی گردد. ما باید ارز را به کالاهای مورد نیاز کشور که باید وارد شود، تخصیص دهیم. جای تأسف دارد که بسیاری از محصولات وارداتی، مشابه داخلی دارند اما نمی‌دانیم به چه علت ارز به این کالاها تخصیص داده می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.